جهانگیر شاهمرادی روز سه شنبه در نشست ستاد مدیریت کورنا البرز افزود: مشکل تامین الکل استان البرز روز گذشته برطرف شد و براساس آن مقرر شده تا سازمان صمت تولید کننده مواد ضدعفونی و دانشگاه علوم پزشکی مسوول توزیع آن باشد.

 وی ادامه داد: اکنون ۲ میلیون لیتر ذخیره الکل داریم که در تلاش هستیم با طرح های ساماندهی با هماهنگی دستگاه های اجرایی به صورت مطلوب به دست مصرف کننده برسانیم .

شاهمرادی گفت: براین اساس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز باید واحدهایی که از گذشته در بحث تولید ضدعفونی کننده قرار داشتند را در اولویت قرار دهد.

وی تاکید کرد: باید حساسیت ها نسبت به بیماری ویروسی کرونا افزایش یابد و این بیماری تبعات اقتصادی قابل توجهی در برداشته که از جمله آن می توان به کاهش صادرات اشاره کرد.

قرنطینه خانگی

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز نیز اعلام داشت: استان البرز باید توسط دستگاه های متخصص مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.

نورمحمد فردی افزود: راهکارها برای مبارزه با بیماری کرونا بررسی شود و با نیازسنجی امکانات درمانی برنامه ریزی منسجمی برای مبارزه با این بیماری صورت گیرد.

وی  خاطرنشان کرد: بهترین شیوه مقابله با شیوع این بیماری قرنطینه خانگی است و با توجه به موقعیت جغرافیای البرز و همجواری آن با استان های درگیر بیماری کرونا لازم است تدابیر جدی دراین زمینه انجام شود.

فردی گفت: روزانه هزاران نفر در مسیر کرج – تهران تردد دارند و استان البرز ترانزیت ۱۴ استان کشور بوده که این موضوعات حساسیت ها را باید دراین بحث مهم بیشتر سازد.

وی اضافه کرد: استراحت در منزل کم هزینه ترین راه شیوه مقابله با بیماری ویروسی کرونا است که همه دستگاه های اجرایی و متولیان بهداشت و درمان برآن تاکید دارند.

سهل انگاری ممنوع

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز نیز اظهارداشت: تدابیر جدی در حوزه درمان برای مقابله با بیماری ویروسی کرونا در این استان از سوی دانشگاه علوم پزشکی صورت گیرد.

علی درویش پور افزود: تمهیدات لازم برای قرنطیه کردن بیماران بهبود یافته و ترخیص یافته از بیمارستان  برای آنکه در معرض فضای عمومی قرار نگیرند ضروری است.

وی یاد آورشد : در نشست ستاد مدیریت کرونا باید مطالبات دانشگاه علوم پزشکی از سایر دستگاه ها بررسی و همراهی لازم انجام شود ضدعفونی دستگاه های اجرایی برای مبارزه با بیماری ویروسی کرونا ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز تاکید کرد: نبود مواد ضدعفونی در برخی از دستگاه های اجرایی سهل انگاری  است .

درویش پور گفت: اماکن اقامتی و گردشگری ،ورزشی،تجمع ها و همایش ها ، مراکز آموزشی  باید تعطیل بماند  تا این بیماری شیوع نیابد.

کاهش ۷۰درصدی تردد برون شهری استان البرز ، تعطیلی بسیاری از واحدهای پذیرایی و اقامتی در نشست ستاد مدیریت کرونا این استان خبراز همپا شدن مردم برای ریشه کنی این ویروس داشت.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

طبق گزارش  روز سه شنبه ۱۳ اسفندماه وزارت بهداشت و درمان مجموع ابتلای قطعی به ویروس کرونا  در ایران  به ۲ هزار و ۳۳۶ نفر و فوتی در اثر کرونا به ۷۷ نفر رسیده است و ۴۳۵ نفر در مجموع بهبود یافته‌اند.

حدود ۱۰ نفر از مبتلایان کرونا  در البرز از بیمارستان ترخیص شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.