حاجیه خانم فاطمه کریمی مادر گرامی شهیدان والامقام داود و محمد حسین فهمیده شامگاه دوشنبه ۱۲ اسفند ماه پس از سال‌ها فراق از فرزندانش دعوت حق را لبیک گفته و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید محمد حسین فهمیده متولد ۱۳۴۶ نوجوان ۱۳ ساله‌ای بود که در جنگ تحمیلی درست ۵ روز پی از آغاز جنگ همراه رزمندگان بسیجی به خرمشهر رفت و سرانجام در ۸ آبان سال ۵۹ در محله کوت شیخ خرمشهر در حالی که نارنجک به بدنش بسته بود به سمت تانک‌های دشمن رفت و به شهادت رسید و شهید داود فهمیده نیز متولد ۱۳۴۱ در سال ۶۲ در عملیات والفجر ۲ در منطقه حاج عمران بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به گزارش روز سه شنبه بنیاد شهید و امور ایثارگران، در پیام حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی رییس بنیاد شهید آمده است: «صلابت و شکیبایی مادران شهدای معزز که فرزندان خویش را در راه رضای پروردگار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی، نثار کردند در وصف نمی‌گنجد و کلمات قادر به ستودن صبر جمیل این بانوان والامقام نیست.»
نماینده ولی فقیه و معاون رئیس جمهوری در این پیام افزود: «درگذشت بانوی ماجده و مؤمنه «حاجیه خانم فاطمه کریمی» مادر گرامی شهیدان معزز «محمدحسین و داود فهمیده» را به شما خانواده محترم تسلیت عرض می‌نمایم. مادر والامقامی که با ایمان و ولایتمداری فرزندانی را تربیت و تقدیم انقلاب کرد که الگوی تمام نوجوانان کشور شدند. با مشاهده چنین راست‌قامتانی است که می‌توان گفت ایمان و اعتقاد انسان‌های نیکوخصال در محدوده سن تقویمی محصور نمی‌شود چراکه حقیقت جویان در هر برهه از زندگی روحیه و منشی بزرگ دارند.»
«از منظر ادب و ارادت بر ساحت ایمان و مقام صبرشان ادای احترام نموده و از درگاه پروردگار متعال علو مرتبه ربانی برای آن مرحومه مغفوره و بردباری برای بازماندگان مسألت دارم. امید آن‌که به فضل الهی و در جوار فرزندان شهیدشان قرین رحمت ربوبی گردند.»

سرلشکر باقری درگذشت مادر شهیدان فهمیده را تسلیت گفت

 سرلشکر پاسدار محمد باقری روز سه‌شنبه در پیامی به مناسبت درگذشت مادر شهیدان محمدحسین و داوود فهمیده، آن مادر بزرگوار را الهام‌بخش زنان و بانوان جامعه ایرانی خواند.
رییس ستادکل نیروهای مسلح اظهار داشت: درگذشت بانوی ارجمند، مکرمه و صالحه مرحومه حاجیه کریمی مادر شهیدان والامقام محمدحسین و داوود فهمیده -از ستارگان درخشان و جاودان هشت سال دفاع مقدس- موجب تأسف و تألم شد.
سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: رجاء واثق دارم، نام، تلاش و مجاهدت‌های کم نظیر آن مادر مومن، انقلابی و فداکار که در دامان پرمهر و عطوفت خود با تمسک به آموزه‌های قرآنی و فاطمی، فرزندانی برومند، مجاهد، ایثارگر و عاشورایی -که پرچمدار بصیرت و شجاعت و نماد ماندگار مقاومت، ایستادگی و شهادت‌طلبی ملت ایران در مصاف با دشمنان اسلام ناب محمدی (ص) و متجاوزین به میهن اسلامی قرار گرفتند- تربیت کرد، برای همیشه در تاریخ این سرزمین زنده و جاوید و الهام‌بخش زنان و بانوان رشید جامعه ایرانی خواهد بود.
وی یادآور شد: این مصیبت جانکاه را به بیت شهیدان و آحاد مردم شریف استان البرز تسلیت و تعزیت عرض کرده و از درگاه حضرت حق تعالی برای آن مرحومه رحمت واسعه الهی و همجواری با سیده النساء العالمین حضرت فاطمه زهرا (س) و برای داغدیدگان عزیز، صبر و شکیبایی توأم با پاداش صابرین طلب می‌کنم.
به گزارش ایرنا،  آیین تشییع حاجیه خانم فاطمه کریمی روز چهارشنبه ساعت ۹:۳۰ صبح از مقابل آستان مقدس امامزاده حسن (ع)‌ به سمت مصلای نماز جمعه کرج تشییع و سپس در بهشت زهرای (س)‌در کنار فرزندان شهیدش آرام می گیرد.

 آیین شام غریبان این مرحومه نیز امروز (سه شنبه)  پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد حضرت ابوالفضل (ع)‌ منطقه دولت آباد کرج برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.