سید عبدالله مرتضوی  روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۱۰ روز گذشته تا کنون یک هزارو۳۷ زندانی ندامتگاه های البرز به  مرخصی رفته اند و ۵۵ نفر نیز از مرخصی پایان حبس منجر به آزادی استفاده کردند.

مدیرکل زندانهای استان البرز در خصوص سایر اقدامات پیشگیرانه در حوزه بهداشتی  افزود : از بدو اعلام قطعی شیوع ویروس کرونا در کشور ، بلافاصله نشست شورای معاونین و کمیته مبارزه با کرونا در زندانهای استان برگزار شد.

وی بیان داشت :  در همان روز های اول نسبت به کنترل دقیق قرنطینه های ورودی برای  پایش و مقابله با بیماری حاد تنفسی شایع اخیر (کرونا ویروس) برنامه های ویژه به اجرا در آمد.

مرتضوی گفت:  اجرای لایه های  قرنطینه در ندامتگاه ها  از مهمترین اقدامات پیشگیرانه به شمار می رود .

وی افزود : مقرر شد به جهت مقابله با بیماری کرونا ویروس کلیه وسایل و تجهیزات مورد نیاز بهداری ندامتگاهها توسط ر اداره بهداشت و درمان اداره کل زندان های البرز  به فوریت خریداری شود ،به منظور شناسایی و رسیدگی به موقع بیماران حاد تنفسی قرار شد  علاوه بر نیروهای موجود ۲ پزشک عمومی و پرستار جهت بهداری ندامتگاهها جذب و بکارگیری شوند.

مدیرکل زندانهای استان البرز،  تهیه بنرهای اطلاع رسانی ، تشدید بیماریابی در واحد قرنطینه ،ایجاد قرنطینه جدید،  گندزدایی  واحدهای قرنطینه، ارائه برنامه های آموزشی به پرسنل و زندانیان،خرید مواد گندزدایی و ضد عفونی کننده، خرید ترمومتر مادون قرمز به منظور کنترل دمای مراجعان و زندانیان را از مهمترین اقدامات پیشگیرانه برشمرد.

وی  اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزارو ۷۵۱ زندانی به مرخصی اعزام شده اند.

از مجموع چهار ندامتگاه بزرگ کشوری مستقر در البرز ۲ ندامتگاه مرکزی و فردیس زیر نظر سازمان زندان های البرز قرار دارند و  نظارت بر ۲ ندامتگاه رجایی شهر و قزلحصار  بر عهده سازمان زندانهای تهران است.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

طبق گزارش روز دوشنبه (۱۲ اسفندماه ) وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، تاکنون یک هزار و ۵۰۱ نفر به طور قطعی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶۶ نفر فوت کرده‌اند.

همچنین این بیماری تایکشنبه شب ۳۳ البرزی را راهی بیمارستان کرد که از این تعداد هفت نفر بهبودی یافتند و چهار نفر جان باختند.

طی سه هفته اخیر تاکنون ۲۶۰ نفر در البرز مشکوک به کرونا شناخته شدند که نتایج آزمایش های پزشکی ۲۲۷ نفر آنان منفی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.