حسین اعظمی روز یکشنبه در نخستین نشست خبری اینترنتی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این طرح که در قالب ۶ محور با هدف کاهش ورود اصحاب پرونده به مراجع قضایی تدوین و برنامه ریزی و پیش از این قرار بود از سال آینده اجرایی شود که با توجه به شیوع ویروس کرونا، زودتر از موعد مقرر در البرز آغاز شد.

وی با بیان اینکه انتظار ما از مردم با هدف خودداری از اماکن عمومی و حضور در اجتماع این است که پرونده های خود را در گام اول از طریق سامانه ثنا پیگیری کنند اظهار داشت: در صورت عدم دسترسی به این سامانه، پاسخگویی اینترنتی است که مردم می توانند با مراجعه به پرتال دادگستری البرز سوالات خود را مطرح و کد رهگیری دریافت می کنند، که پاسخ ها را تا حداکثر ۲۴ ساعت دریافت می کنند.

اعظمی گفت: سومین طرح در سامانه خدمات قضایی غیر حضوری این است که ۱۷ نوع خدمت قضایی برون سپاری شده و در دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی انجام می شود، که لیست این خدمات در پرتال دادگستری استان البرز بارگذاری شده است.

وی در ادامه به دیگر طرح های سامانه خدمات قضایی غیرحضوری دادگستری اشاره کرد و افزود: به همین منظور شماره تلفن هایی در پرتال دادگستری استان در دسترس شهروندان قرار گرفته است، همچنین نوبت دهی اینترنتی و راه اندازی سامانه الکترونیکی ۲ راه دیگر با هدف کاهش مراجعان به دستگاه قضایی است.

بیماری کرونا ویروس که از سه هفته پیش در البرز شیوع پیدا کرده تاکنون ۱۳۲ مورد مشکوک و مثبت در این استان شناسایی شده است.

دراین مدت ۱۴ فقره فوت مشکوک و مثبت کرونا رخ داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.