فرشید علیزاده روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا اظهارداشت:  درنشست های این ستاد پنج گروه شامل مدیران، معلمان، دانش آموزان، والدین و نیروهای خدماتی مورد تاکید قرارگرفت.
وی یادآورشد: برای آشنایی جامعه هدف آموزش و پرورش پنج  هزار پوستربا  محتوای با همکاری دانشگاه علوم پزشکی البرز در مدارس توزیع شد.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرزادامه داد: دراین فرآیند آموزشی به بهداشت نحوه شستن دست به عنوان مهمترین عامل پیشگیری کننده از سرایت این ویروس به دانش آموزان آموزش داده می شود.
علیزاده بیان داشت: دانش آموزان همچنین درباره رعایت بهداشت فردی شامل استفاده از دستمال و ماسک در مواقع عطسه و سرفه کردن و قرار نگرفتن در کنار فرد بیمار را آموزش می بینند.
 تهیه  صابون مایع در مدارس و نظارت بر شستن دست ها در هنگام استفاده از سرویس بهداشتی  مورد تاکید قرار گرفتهاست.
 همچنین برامکان حضور نیافتن دانش آموزان و معلمان در زمان بیماری مورد تاکید قرار گرفت و مدیران و معلمان باید هر روز وضعیت دانش آموزان را به لحاظ سلامتی کنترل کنند.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت: هرگونه تصمیم گیری در این ارتباط توسط ستاد پیشگیری و کنترل بیماری کرونا با مرکزیت دانشگاه علوم پزشکی و استانداری گرفته می شود.
علیزاده یادآورشد: برای ۱۴ هزار فرهنگی استان البرز دوره توانمند سازی آموزشی برگزار و مرحله دوم این دوره نیز در دستورکاری قرار گرفت.
وی از لغو اردوهای درون و برون استانی، همایش ها، مسابقات ، استفاده از ظرفیت تشکل های دانش آموزی و انجمن اولیا و مربیان، کنترل و محدود کردن بوفه های مدارس، نظارت مستمر برسیستم گرمایشی آب در مدارس به عنوان دیگر تصمیم های اتخاذ شده در ستاد آموزش و پرورش البرزیاد کرد.
استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.