علی اصغر همتی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص تدابیر ویژه در گرمخانه‌های کرج به دنبال مشاهده چند مورد از ابتلاء به ویروس کرونا در کشور، اظهار کرد: از چند روز قبل رفت و آمد افراد پذیرش شده در گرمخانه بانوان و آقایان به صورت ویژه کنترل می‌شود.

وی با بیان اینکه افرادی که در گرمخانه‌ها پذیرش می‌شوند لباس‌هایشان تعویض می‌شود، گفت: ضمن کنترل بهداشت فردی افراد از جمله شستشوی مرتب دست‌ها و صورت، موارد تعویض لباس‌ها، ملحفه‌ها و پتوها و شستشوی پیوسته انجام می‌گیرد.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری کرج عنوان کرد: علاوه بر دو گرمخانه در شهر کرج دو گشت سیار نیز در قالب گشت زنی دو دستگاه اتوبوس برای جمع آوری کارتن خواب‌ها و بی خانمان‌ها پیش بینی شده است.

همتی تاکید کرد: مردان کارتن خواب و بی خانمانی که در گشت‌های سیار جمع آوری می‌شوند به یک سرپناه شبانه در جاده قزلحصار منتقل می‌شوند.

به گفته وی بانوان بی خانمان و یا بی سرپناهی نیز که از طریق گشت سیار جمع آوری می‌شوند با توجه به اینکه تعداد آنها از آقایان کمتر است و از طرفی گرمخانه بانوان ظرفیت پذیرش آنها را دارد به آن مکان منتقل می‌شوند.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری کرج ادامه داد: گشت‌های سیار گرمخانه‌ای که در قالب دو دستگاه اتوبوس تعبیه شده در خیابان‌های چند منطقه از کرج مانند قزلحصار، میدان دانشگاه، حصارک و یا خط چهار حصار که احتمال حضور این دسته از شهروندان و بی سرپناهان در آنجا بیشتر است، گشت زنی دارند.

همتی در پاسخ به این پرسش که آیا تیم پزشکی در گرمخانه‌های کرج مستقر شده اند یا خیر؟ گفت: خیر تیم پزشکی در گرمخانه‌های کرج مستقر نشده است. از اداره کل بهزیستی استان و همچنین معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز درخواست مساعدت لازم را داریم.

وی تاکید کرد: مجموعه معاونت خدمات شهری کرج برای همکاری با تیم بهداشت و درمان، اجرای دقیق اصول مورد نظر در گرمخانه‌های کرج را در دستور کار خود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.