حسن مهرانی عصر جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: خیرین مدرسه ساز این استان در پای صندوق های رای حاضر شدند و به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر انتخابات قوی لبیک گفتند.

 خیرین مدرسه سازدراین حرکت فرهنگی به رای دهندگان یادآورشدند که همه ما مدیون ایثار شهدا هستیم که باید راه این عزیزان را ادامه دهیم. انتخابات بارزترین مظهر مردم سالاری دینی و پشتوانه انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تصمیمات کلی نظام و پر کردن خلاهای قانونی جامعه اسلامی نقشی کلیدی دارند، ادامه داد: انتخاب نماینده اصلح، در تصویب قوانین دقیق حکومتی، می تواند بسیاری از مشکلات جامعه را رفع کند.

مهرانی ادامه داد: برای رسیدن به مبانی و اصول انتخابات و سپس دست یافتن به نماینده ای اصلح، بهترین کار رفتن به سراغ طراح این انقلاب است که بهره مندی از بیانات آنها می تواند ما را در رسیدن به اصلح  کمک کند.

وی بیان داشت: برای یک نماینده مجلس، بصیرت دینی و سیاسی مهم ترین چیز است.

وی با بیان اینکه رای دادن صرفاا سیاسی نیست، تصریح کرد:در نظام اسلامی هراقدامی به تقویت و تحکیم نظام مربوط باشد، امر عبادی است به همین دلیل است که خیرین نیک اندیش مدرسه ساز با اهدا گل رای دهندگان البرزی را در مدارس و مساجد تکریم کردند.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرزافزود: ۵۰۰ خیرعضو فعال مجمع خیرین استان البرز هستند که بیشتر کلاس های درس استان البرز توسط آنان ساخته شده است.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.

استان البرز در این دوره از انتخابات ۱۲۰۰ شعب اخذ رای دارد که در شهرستان کرج ۷۰۴ شعبه ، فردیس ۱۵۶ شعبه بعلاوه یک شعبه برای اقلیت های مذهبی ، شهرستان اشتهارد ۴۸ شعبه ، شهرستان ساوجبلاغ ۱۴۳ شعبه ، نظرآباد ۹۹ شعبه و طالقان ۴۹ شعبه فعال شده است.

۲۳ هزار نیروی اجرایی و امنیتی انتظامی  به عنوان دست اندرکار انتخابات استان البرز فعالیت خود را آغاز کرده اند.

تعداد واجدان شرایط برای رای دادن در استان البرز یک میلیون و ۷۵۰ هزار و ۵۹۰ نفر بوده که از این تعداد ۸۷۹ هزار و ۲۰۹ نفر مرد و ۸۷۱ هزارو ۳۸۱ نفر زن هستند.

تعداد رای اولی های استان البرز ۸۵ هزار و۲۷۷ نفر است  که از این تعداد ۴۳ هزارو۴۸۳ نفر مرد و ۴۱ هزار و ۷۹۴ نفر زن می باشند.

استان البرز با ۲ حوزه انتخابیه و ۶ شهرستان ، جمعیتی حدود سه میلیون نفر دارد .

این استان دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که در این دوره از بین ۱۱۵ نامزد مشخص خواهند شد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی صبح امروز جمعه دوم اسفندماه در سراسر کشور آغاز شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.