شاید یکی از ناب ترین حس های زندگی لحظه ای است که برای نخستین بار انگشت اشاره ات رنگ انتخاب می گیرد و به خود می بالی به آن حد از بلوغ فکری رسیده ای که می توانی در کنار سایرین در انتخاب سرنوشتش دخیل باشی  واز تو به عنوان رای اولی یاد می شود.

شعبه های اخذ رای استان البرز امروز با حضور رای اولی ها نشاط سیاسی پیداه کرده است زیرا دانش آموزان با در دست داشتن شناسنامه خود حاظر شده اند تا به بدخواهان یادرآوری کنند که پشت انقلاب امام و شهدا ایستاده اند.

در چله دوم انقلاب رای اولی های البرزی لبیک گوی جهاد سیاسی – اجتماعی ولایت فقیه شده اند تا همانند ایثارگران ۴۰ سال انقلاب در رکاب ولایت گام بردارند.

رای اولی ها امنیت و آرامش کشور را مرهون شهدای گرانقدرمی دانند لذا رهرو بودن مکتب شهدا را وظیفه ای ملی می دانند تا دشمنان در اهدافشان ناکام بمانند.

آینده سازان ایران اسلامی می گویند آمده اند تا به ابرقدرت ها اعلام کنند که با تلاش بیشتر دربخش علمی و مهارت آموزی در راه توسعه کشور و عبور از تحریم های ناجوانمردانه علیه ایران گام برمی دارند.

نوجوانان و جوانان گام دوم انقلاب را سرلوحه کارشان قرار داده اند چون تاکید رهبر معظم انقلاب است پس از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

مشارکت رای اولی ها درهمه استان ها از جمله استان البرز برای نمایندگان راه یافته به مجلس شورای اسلامی دارای پیام مبنی بر داشتن برنامه قوی برای کاهش مشکلات مردم به خصوص در حوزه اقتصادی ، اشتغال و مسکن است.

فضای با نشاط انتخابات

عسل منفرد از دانش آموزان رای اول  در شعبه  اخذ رای حسین آباد  کرج حضور یافته تا نخستین بار مهر تائید بر آرمانهای انقلاب اسلامی بزند.

او می گوید: فضای انتخابات را باید بانشاط نگه داشت ، چرا که  کشور نیازمند مشارکت  و حضور همگانی است. دانش آموزان درانتخابات مختلفی که برگزارمی شود باید از قومیت‌گرایی به شدت پرهیز کنند چرا که اگر خواهان پیشرفت و توسعه در جامعه هستیم باید با در نظر گرفتن عملکرد نامزدها فرد اصلح را انتخاب کرد.

وی با بیان اینکه شرکت نکردن درانتخابات تصمیم‌گیری افراد دیگر به جای ما را در پی دارد، خاطرنشان کرد: قانون و عدالت باید ملاک افراد درانتخاب فرد اصلح باشد.

این دانش آموز رای اولی تصریح کرد: باید توجه داشت اگر درانتخابات شرکت نکنیم درواقع دشمن را دررسیدن به اهداف شوم یاری کردیم که این با اصل نظام در تضاد است.

منفرد اضافه کرد: باید با مشارکت حداکثری خود درانتخابات به عزت و اقتدار نظام کمک کنیم.

وی ادامه داد: فضای بانشاط سیاسی با حضور مردم در پای صندوق های اخذ رای ایجاد و تقویت می شود.

شعور و بلوغ سیاسی

علیرضا کردی ازدیگر دانش آموزان رای اولی به شعبه مسجد مهدیه آزادگان کرج آمده تا به قول خودش آینده را مشخص کند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش برای آشنایی دانش آموزان با فرآیند رای گیری و انتخابات ، جشن تکلیف سیاسی برای دانش آموزان رای اولی برگزار کرد که در این نشست های اطلاع رسانی کامل صورت گرفت. امیدواریم با مشارکت دانش آموزان شاهد حضور حداکثری آن‌ها در انتخابات ۲ اسفند ماه ۹۸ باشیم.

کردی یادآورشد:  امروزحضورد انتخابات پایه های نظام را مقاوم می‌کند چراکه حضوردرانتخابات مایوس شدن دشمن و امیدواری دوستداران نظام را به دنبال دارد. بار دیگرحضور پرشور مردم به ویژه رای اولی ها در پای صندوق‌های رای برگ زرینی در تاریخ حماسی ایران رقم می زند.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان رای اولی دارای شعور و بلوغ سیاسی هستند ، اضافه کرد: دانش آموزان می توانند در کنار دیگر اقشارو آحاد جامعه برای سرنوشت سیاسی کشور خود تصمیم گیری کنند.

کردی بیان داشت: با شرکت مردم به ویژه دانش آموزان درانتخابات مشروعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی بار دیگر تأیید شده ومردم از حق سیاسی خود برای تعیین سرنوشت اجتماعی شان استفاده می کنند.

وی تاکید کرد: امروزانگشتان رای اولی های البرز به جوهر انتخابات رنگین شد که به آن افتخار می کنند زیرا این جوهراقتدار و عظمت ایران سرافراز را به دنبال دارد.

رنگ انتخاب انگشت ها 

زینب قاسمی دیگر دانش آموز البرزی است که با افتخار انگشت جوهری خود را نشان می دهد و می گوید: آزاد بودن حق انتخاب در نظام جمهوری اسلامی یک شاخص مهم و منحصر به فرد است.

 وی خاطرنشان کرد: اجباری نبودن انتخابات و اختیاری بودن حضور مردم یکی از ویژگی های نظام مقدس جمهوری اسلامی است و مردم می توانند بر اساس حقوق شهروندی در انتخابات شرکت و سرنوشت سیاسی کشور را تعیین کنند.

قاسمی با بیان اینکه امروز اولین مهر مشارکت در شناسنامه دانش آموزان رای اولی به ثبت رسید، یادآورشد: حس بسیار زیبا و غرورآفرینی به انسان دست می دهد که به همه رای اولی ها توصیه می کنم بدون فوت وقت آن را تجربه کنند.

این دانش آموزکه چشمانش به اشک شوق وطن و شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی نمناک شده بود، ادامه داد: امروز رای اولی ها همگام با سایر مردم می آیند تا با شهدا در راه دفاع از اسلام و انقلاب عهدی دوباره ببندند.

قاسمی گفت: حضور پررنگ رای اولی ها در پای صندوق های رای حال و هوای دیگر به انتخابات بخشیده و بیانگراین واقعیت است که پیر و جوان پایبند واقعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

حضوری با اقتدا به رهبر انقلاب

حسین قدردان دیگر دانش آموز البرزی است که برای رای دادن به شعبه اخذ رای مصلی امام خمینی (ره) کرج مراجعه کرده  و با دردست داشتن پرچم وعکس رهبری در صف رای دهنگان ایستاده و می گوید: حضور دراین انتخابات برایم خیلی مهم است و می خواهم با انتخاب کاندیدای اصلح نخستین رای خود را با اقتدا به رهبر معظم انقلاب اسلامی جاودانه کنم.

وی بیان داشت: شرکت در انتخابات درواقع مهر تاییدی به نظام است و این پیام را به دشمنان می رساند که ما پشت نظام ایستاده ایم و راه امام و شهدا را ادامه می دهیم.همیشه وقتی حضور مردم در انتخابات را می دیدم دوست داشتم که من هم بتوانم درهمایش معنوی – سیاسی حضورداشته باشم.

وی اضافه کرد: با هدف نابودی دشمنان و سربلندی ایران برای اولین بار در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کرده است. حضور مردم درصحنه باعث حفظ امنیت و حکومت اسلامی می شود.

وی از مردم به عنوان برند اصلی انتخابات یاد کرد و افزود: مردم در واقع با شرکت درانتخابات از نظام و آرمان هایشان حمایت می کنند.

قدردان یادآورشد: ما به تاثیرگذاری رایمان اعتقاد داریم و می دانیم از این طریق می توانیم در سرنوشت آینده کشورمان دخیل باشیم به همین دلیل بی تفاوت نبودیم و در پای صندوق های اخذ رای حاضرشدیم.

مردم پشتوانه اصلی نظام

مهسا دالوندی دانش آموز رای اولی دیگری درالبرزاست که با سربند یا حضرت زینب (س) و در دست داشتن عکس شهید سردارحاج قاسم سلیمانی درشعبه اخذ رای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کرده است ، می گوید: دشمنان حضور فعالانه مردم را ببیند و دیگر به بهانه ها و ادعاهای واهی خود پایان دهند زیرا مردم پشتوانه همیشگی این نظام و انقلاب هستند.

دالوندی تصریح کرد: حضور مردم در پای صندوق های رای آنچنان گسترده و شورانگیز است است که پیام بدون کلام ایستادگی و مقاومت را برای دشمنان به همراه دارد.

وی انتخابات را تمرینی برای مسوولیت پذیری دانست و خاطرنشان کرد: حضور و مشارکت دانش آموزان درانتخابات یک تکلیف سیاسی است که باید توجه داشت ارائه برگ سفید در انتخابات مصداق شرکت نکردن در انتخابات و همان اهدافی است که دشمن از ما مطالبه دارد.

وی عنوان کرد: دانش آموزان با درک شرایط مهم می توانند با حضور خود حماسه ماندگاری را ثبت کنند.

امید به آینده

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزهم دراین زمینه گفت: مشارکت حداکثری همه قشرهای مردم، امید به آینده را درجامعه تزریق می کند.

فرشته فهمیده با اشاره به اینکه دانش آموزان سرمایه و آینده سازان این نظام محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: امروز ۸۵ هزار رای اولی در پای صندوق های رای حاضر می شوند تا وفاداری خود را به انقلاب و نظام به نمایش بگذارند.

وی از نیروی انسانی به ویژه نسل جوان به عنوان بزرگترین سرمایه هر کشورنام برد و افزود: حضورآزادانه مردم درانتخابات از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی به برگزاری انتخابات مختلف در طول سال های بعداز پیروزی انقلاب اسلامی درایران اشاره و خاطرنشان کرد: انتخابات متعدد نشان از نهادینه شدن آن در کشو بود درحالی که در برخی کشورها، از دموکراسی خبری نیست.

فهمیده یادآورشد: درعرصه انتخابات هم دانش آموزان با درک شرایط مهم می توانند با حضور خود حماسه ماندگاری را ثبت کنند.

خواهر شهیدان محمد حسین و داود فهمیده درادامه به تأثیرات مهم حضور گسترده مردم درعرصه انتخابات اشاره کرد و گفت: امروزهمه با هر نگرش سیاسی و حزبی باید از خانه بیرون برویم و به فرد اصلح رای دهیم.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.

استان البرز در این دوره از انتخابات ۱۲۰۰ شعب اخذ رای دارد که در شهرستان کرج ۷۰۴ شعبه ، فردیس ۱۵۶ شعبه بعلاوه یک شعبه برای اقلیت های مذهبی ، شهرستان اشتهارد ۴۸ شعبه ، شهرستان ساوجبلاغ ۱۴۳ شعبه ، نظرآباد ۹۹ شعبه و طالقان ۴۹ شعبه فعال شده است.

۲۳ هزار نیروی اجرایی و امنیتی انتظامی  به عنوان دست اندرکار انتخابات استان البرز فعالیت خود را آغاز کرده اند.

تعداد واجدان شرایط برای رای دادن در استان البرز یک میلیون و ۷۵۰ هزار و ۵۹۰ نفر بوده که از این تعداد ۸۷۹ هزار و ۲۰۹ نفر مرد و ۸۷۱ هزارو ۳۸۱ نفر زن هستند.

تعداد رای اولی های استان البرز ۸۵ هزار و۲۷۷ نفر است  که از این تعداد ۴۳ هزارو۴۸۳ نفر مرد و ۴۱ هزار و ۷۹۴ نفر زن می باشند.

استان البرز با ۲ حوزه انتخابیه و ۶ شهرستان ، جمعیتی حدود سه میلیون نفر دارد .

این استان دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.