به گزارش ایرنا، غلامرضا تاجگردون روز چهارشنبه در نشست کارکنان کمیته امداد گچساران که با حضور رئیس کمیته امداد کشور برگزار شد اظهار داشت که افزایش سه و نیم برابری حقوق مددجویان، مهمترین خدمت دولت به اقشار آسیب‌پذیر است که افزون بر بهبود سطح زندگی مددجویان کاهش شکاف طبقاتی را به دنبال دارد.
طرح افزایش مستمری خانوارهای مددجو زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی از محل هدفمندی یارانه‌ها به خانوارهای یک نفره 950 ریال، 2 نفره یک‌میلیون و 890 هزار ریال، سه نفره 2 میلیون و 530 هزار ریال، چهار نفره سه میلیون و 370 هزار ریال و پنج نفره سه میلیون و 650 هزار ریال اجرایی شد.
وی بیان کرد: یارانه معافیت هزینه‌های تحصیلی مددجویان و عوارض مسکن ازدیگرخدمات برجسته دولت برای حمایت از اقشار کم درآمد است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به چشم انداز برنامه ششم توسعه کشور ابراز امیدواری کرد که روند حمایت از مددجویان در سال‌های آینده ادامه داشته باشد.
وی با اشاره به لایه‌های فقر مزمن در ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در برخی مناطق شهرستان نفتخیز گچساران بر ضرورت یک اقدام راهبردی برای کمک به بهبود معیشت مردم این خطه تأکید کرد.
وی اجرای طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان را از خدمات ارزنده برای حمایت از اقشار کم درآمد ذکر کرد.
تاجگردون تصریح کرد که تاکنون عملیات اجرایی تخریب و نوسازی یک هزار واحد مناطق بافت فرسوده شهر دوگنبدان آغاز شده که ۲۰۰ واحد آن متعلق به مددجویان کمیته امداد است.
امام جمعه شهر دوگنبدان نیز در این نشست با اشاره به آثار نامطلوب تأسیسات نفتی مانند آثار زیست‌محیطی، اثرگذاری بر سلامت مردم و اختلاف طبقاتی خواستار توجه ویژه دولت به این مناطق شد.
حجت الاسلام سید امین الله حجازی با اشاره به خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران در حدود چهار دهه اخیر افزود که ایجاد فرصت‌های شغلی و حمایت از خانواده‌های فقیر اولویت مسئولان برای کاهش فقر در گچساران باشد.
فرماندار گچساران نیز در این نشست از واگذاری زمین به خانوارهای ۲ معلولی این شهرستان خبر داد.
عبدالرحیم رحیمی با اشاره به لزوم استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای حمایت از نیازمندان افزود که آماده واگذاری ۲۲ قطعه زمین به مددجوی واجد شرایط کمیته امداد گچساران هستیم.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
۸۱۴۳/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.