جمعه دوم اسفندماه است، شور و حرارت حضور و یکدلی  بر سرمای چله کوچک غلبه کرده و این را در صف‌های طولانی اقوام ایرانی ساکن البرز می‌توان دید، مردان و زنان و جوانان با شورو حال خاصی پای صندوق‌ها آمده‌اند، محکم و استوار همچون کوه البرز.

البرز مسرور از وجود این همه شور و احساس و  تعلق خاطر به ایران است ، اینجا پرچم پر افتخار ایران برفراز مدارس، مساجد و مکان‌های اخذ رای  با نفس‌های گرم مردم جنب و جوش خاصی دارد و برافزار نگاه‌ها به خود می‌بالد، پرچمی که هزاران رادمرد و شیر زن  برای ماندگاریش جان‌ها تقدیم کردند.

در صف های انتخاب، زبان فارسی پیوند  گویش‌ها و لهجه‌های زیبای ایرانی است، آنجا که همه اقوام با زبان رسمی در خصوص مسائل و مشکلات کشور با هم سخن می‌گویند و این سخن واحد نشان از تعلق خاطر به ایران است، کردها، آذری‌ها ، بلوچ‌ها ، عرب زبانان ، مازنی و گیلانی ها، خراسانی، فارس‌ها، لرها، تات زبانان و ... همه با تعلق خاطر از وطن، از اقتصاد، از مشکلات و از بسیاری مسائل روز با هم سخن می‌گویند و همدم و همراز می‌شوند تا چاره بیندیشند و کسانی  را راهی خانه ملت کنند که بحران را به فرصت تبدیل کرده و  ایران را از گرداب خطرات و پیچ‌های پرخطر نجات دهند.

به راستی همه  برای آینده بهتر قانونگذاری کشور آستین بالا زده و تعلق خاطر را می‌توان از حضور در صف‌های اخذ رای  دید. اینجا صحبت از یک قوم و گروه خاص نیست، اینجا صحبت‌ها  رنگ وبوی  ملی دارد، اینجا همه قلب‌ها به عشق ایران می تپد، اینجا همه قاسم سلیمانی‌ها هستند، اینجا البرز محل زندگی شهید محمدحسین فهمیده، همان دانش آموز ۱۳ ساله که برای نجات ایران مواد منفجره به کمر بست و زیر تانک دشمن رفت.

همه از گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی و برخی ناملایمات رنجیده خاطر هستند، همه از کم لطفی برخی مسوولان و مدیران رضایت ندارند، از اختلاس‌ها، از اختلافات سیاسی و حزبی  ناخشنود به نظر می‌رسند اما برای پاک کردن دامان ایران از این  همه مشکلات باز به انتخاب جدید امیدوارند و به همین دلیل دست به انتخاب می‌زنند.

اینجا البته نگاه مهربان حاج قاسم سلیمانی و رشادت‌های این مرد پاک فطرت فراموش نشده و می‌توان در خلال صحبت‌ها ، نام این سرباز وطن را شنید که در دل‌ها جای گرفته، اینجا از غرور ملی هم صحبت به میان می‌آید، آنجا که موشک‌های خودباوری، اقتدار پوشالی آمریکا را شکستند.

به هرحال از شمال تا جنوب البرز مردمان این خطه امروز پای کار هستند، در صف‌های انتخاب سلفی می‌گیرند، از محاسن و معایب نامزدهای انتخاباتی سخن می‌گویند.جمعه تعطیل نیست، امروز،  روز بانشاطی است، همه در خانه البرز گردهم آمده‌اند و دور هم بگو و بخند دارند، گاهی شوخی و گاهی طنز هم چاشنی این دورهمی است، قرار نیست فقط از مشکلات بگویند.

امروز کمتر کسی سر در گوشی همراه خود فرو برده و فضای مجازی را رصد می‌کند ، امروز کمتر کسی گوشه نشینی اختیار کرده ، همه سرپا ایستاده‌اند و آنانی که توانایی ایستادن ندارند روی ویلچر و صندلی خود را به محفل انتخاب رسانده‌اند.

چه زیباست دیدن رای اولی‌ها که خنده‌های خاصی بر چهره دارند و ازاینکه وارد عرصه انتخابات شده‌اند، مسرور و شاداب به نظر می رسند و حس غرور آغاز جوانی را در سیمای آنان می‌توان دید. از نگاه‌های نافذشان می توان حدس زد که دوران جوانیشان فرا رسیده و جلال و شکوه جوانی را به رخ یکدیگر می‌کشند.

در ترکیب این صف‌ها همه شکل و قیافه را می‌توان دید، ورزشکار، قامت شکسته و سالمند، اما هر چی هست همه افتخار است و افتخار،  همه افتخار ایران و البرزند  چه آن جوانی که در عرصه ورزش افتخارآفرینی می‌کند، یا کسی که  با علم و معلوماتش پدیده جدیدی خلق نموده و چه آن پیرسالخورده‌ای که  قامتش برای سربلندی  ایران و ایرانی تکیده شده است.

اینجا معلم و شاگرد، استاد و دانشجو، مرید و مراد، زن و مرد همه یکدل و متحد برای ایران آمده اند تا پرچم پرافتخار و مقدس این سرزمین بر زمین نماند.اینجا همه آمده‌اند تا نگاه‌های جهانیان به سرزمین شگفتی ساز  باز هم حیرت زده شود، اینجا همه آمده‌اند تا دشمنان احساس امید و شادکامی نکنند و ترانه مستانه سر ندهند.

البرز مانند کل ایران شور و حال خاصی دارد و جمعیت مبلیونی این استان امروز حماسه خلق می‌کند و کتاب قطوری از رشادت  و حماسه حضور را به سینه تاریخ می‌سپارد.

و امروز البرزی ها آمده اند تا بگویند که ما صحنه را خالی نکرده ایم  و آنکه خسته است و خسته خواهد ماند دشمن است .

استان البرز در این دوره از انتخابات ۱۲۰۰ شعب اخذ رای دارد که در شهرستان کرج ۷۰۴ شعبه ، فردیس ۱۵۶ شعبه بعلاوه یک شعبه برای اقلیت های مذهبی ، شهرستان اشتهارد ۴۸ شعبه ، شهرستان ساوجبلاغ ۱۴۳ شعبه ، نظرآباد ۹۹ شعبه و طالقان ۴۹ شعبه فعال شده است.
۲۳ هزار نیروی اجرایی و امنیتی انتظامی  به عنوان دست اندرکار انتخابات استان البرز فعالیت خود را آغاز کرده اند.

تعداد واجدان شرایط برای رای دادن در استان البرز یک میلیون و ۷۵۰ هزار و ۵۹۰ نفر بوده که از این تعداد ۸۷۹ هزار و ۲۰۹ نفر مرد و ۸۷۱ هزارو ۳۸۱ نفر زن هستند.

تعداد رای اولی های استان البرز ۸۵ هزار و۲۷۷ نفر است  که از این تعداد ۴۳ هزارو۴۸۳ نفر مرد و ۴۱ هزار و ۷۹۴ نفر زن می باشند.

استان البرز با ۲ حوزه انتخابیه و ۶ شهرستان ، جمعیتی حدود سه میلیون نفر دارد .

این استان دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که در این دوره از بین ۱۱۵ نامزد مشخص خواهند شد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی صبح امروز جمعه دوم اسفندماه در سراسر کشور آغاز شد.

.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.