به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی روز سه شنبه در نهمین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های استانی و ملی بخش کشاورزی استان البرز که در محل مؤسسه تحقیقات علوم دامی در کرج برگزار شد، با تاکید بر اینکه کشاورزی، دامداری و مسائل آب و خاک از مسائل زیربنایی و پراهمیت برای اسلام است، اظهار کرد: مجموعه‌ای از روایات در خصوص رسیدگی، نگهداری و توسعه تولیدات کشاورزی و دامی وجود دارد.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به صادرات در بخش‌کشاورزی گفت: در کنار صادرات محصولات کشاورزی باید کارخانجاتی برای فرآوری این محصولات ایجاد شود، تا ضمن حفظ و حمایت از تولید، اشتغالزایی خوبی نیز صورت می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری ضمن اشاره به موضوع زکات گفت: کشاورزان مهم‌ترین عاملان زکات هستند، آنها از جان، سرمایه و زمین خود مایه گذاشته و به امر تولید می‌پردازند که این تولید نیز به نوعی زکات است.

آیت الله حسینی همدانی گفت: خداوند برای هر چیز و هرکسی رزقی قرار داده که باید زکات آن رزق را بپردازد، دایره زکات بسیار وسیع است به گونه‌ای که مسائل مادی و معنوی هر دو را دربرمی گیرد.

وی در ادامه با اشاره به وجهه اقتصادی زکات در نظام اسلامی گفت: باید برای از بین بردن فقر در سیمای جامعه اسلامی تلاش شود تا جامعه‌ای عزتمند داشته باشیم، از مهمترین دستاوردهای زکات این است که در جامعه اسلامی کسی مبتلا به فقر نباشد و برای رسیدن به این هدف باید احکامی وضع شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه اسلام به دنبال آن است که هر آنچه ایمان و اخلاق را از بین می‌برد در جامعه نباشد، افزود: اگر در جامعه ما تمامی افراد سر جای خود بودند و کارشان را درست انجام می‌دادند ادای مواردی مانند زکات و یا خمس می‌توانست قسمت زیادی از مشکلات جامعه را رفع کند.

وی با تاکید بر اهمیت اصلاح چهره جامعه اسلامی با زکات بیان کرد: اسلام در صدد است تا در حالت عادی با زکات چهره جامعه را اصلاح کند ولی در حالت غیرعادی بعضی افراد به سمت خلاف، فساد و یا تجمل رفته و دیگر قوانین اولیه را انجام نمی‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان البزر با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به عدالت و مبارزه با فساد گفت: با توسعه زکات جلوی فساد در خیلی از مواقع گرفته می‌شود.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه نباید مسئولین جامعه اسلامی نسبت به محرومیت بی تفاوت باشند اما متأسفانه بعضی از مسئولین به دنبال ایجاد شکاف بیشتر طبقاتی هستند، عنوان کرد: این موضوع بیشتر در این روزها که تب تبلیغات انتخاباتی تند شده دیده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه در استان برای اخذ سه کرسی در مجلس شورای اسلامی ۱۴۰ نفر کاندیدا در البرز چه تبلیغات و هزینه‌هایی می‌کنند، گفت: بسیاری از این خانم‌ها و آقایان دروغ می‌گویند، زیرا اگر می‌خواهند خدمت کنند این مسیر درستی نیست و باید از شکاف عمیق طبقاتی بسیار بیمناک باشند.

آیت الله حسینی همدانی با تاکید بر اینکه در جمهوری اسلامی کسب ثروت اگر در چارچوب خود انجام شود نه تنها جرم نیست بلکه مورد تشویق است، گفت: تبعیض و مراوده با فریبکاران اقتصادی به شدت ممنوع است.

حسینی همدانی در بخش پایانی با اشاره به اهمیت توجه به فعالان زیرمجموعه حوزه جهاد کشاورزی در البرز افزود: اگر به این مهم رسیدگی شود البرز به تنهایی می‌تواند نیاز کل کشور را از لحاظ کشاورزی، دامداری و باغبانی تأمین کند و حتی به خارج از کشور هم صادرات داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1357798
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.