در ششمین روز از زمان قانونی  تبلیغات نامزدهای انتخاباتی، طرفداران این نامزدها در استان البرز تمام تلاش خود را برای رقابتی سنگین و فشرده به کار بسته اند ،  دیوارها ، میادین ، ستادهای تبلیغاتی و خودروها  رنگ وبوی خاصی به خود گرفته است.

اگرچه فضای مجازی به عنوان محیطی کم هزینه است و از مدت ها قبل توسط داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی اشغال شده بود، اما اکنون فضای شهرهای استان البرز با معرفی چهره های انتخاباتی مانند دفتری رنگا رنگ ورق می خورد تا چهره  مشتاقان حضور در خانه ملت را به نمایش بگذارد.

ستادهای انتخاباتی با برپایی مجالس سخنرانی و عکس نامزدهای منتخب به بیان رزومه کاری و شعارهای داوطلبان می پردازند و داوطلبان تازه ای نیز دراین تبلیغات به چشم می خورد که شعارها و فکرهای جدیدی برای جلب آرای مردم دارند.

امروز کمتر نقطه‌ای در شهرها به ویژه نقاط پر تردد وجود دارد که چهره انتخاباتی به خود نگرفته باشد اگرچه نامزدهای انتخاباتی درکنار تبلیغات بصری خود نشست هایی با گروه های مختلف سیاسی، ورزشی و معتمدان محلی و قومیتی از طریق حضور خانه به خانه نیز دارند.

 شیشه‌های بسیاری از خودروها و داربست‌ها از نصب پوسترها و بنرهای انتخاباتی در امان نمانده و حتی باید مراقب مهمانان تبلیغاتی در مغازه ها و فروشگاه ها نیز بود که دراین بین درختان بی نوا هم در تسخیر پوسترهای تبلیغاتی داوطلبان قرار گرفته اند.

چای و قلیان رایگان برای تبلیغات انتخاباتی

سرویس چای و قلیان رایگان از جمله شگرد تبلیغاتی یکی از نامزدهای انتخاباتی است که از ۲۷ بهمن ماه به مدت پنج روز برای جلب آرا دریکی از سفرخانه های شهرستان کرج با نصب بنر اعلام شده است.

 درکنار این سرویس چای و قلیان رایگان ،باید برپایی سفره های شام  و نهار را ازسوی برخی از ستادهای مردمی نامزدها برای جلب آرا اضافه کرد، همچنین  درکنار تبلیغات میدانی فضای مجازی که از مدتها قبل در استان البرز با تنور تبلیغات انتخاباتی گرم شده بود اینک از سوی گروهها و شبکه ها مجازی خبرهایی حول محور انصراف یا حمایت از نامزد ها می چرخد و خبر از تایید صلاحیت های جدید و اضافه شدن رقبای جدید در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دراستان البرز می دهد.

آسیب دیدن ۲ شهروند براثر نصب نامناسب داربست تبلیغاتی

داربست های نامناسب تبلیغاتی که در شهر کرج سبب آسیب دیدن ۲ شهروند شده بود نیز ازسوی کمیته امحاءستاد انتخابات فرمانداری کرج جمع آوری شد.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج نیز در خطبه های مردادماه نماز جمعه کرج گفته بود برخی شعارهای انتخاباتی دروغ است که هرچه بیشتر باید به بیانات رهبری درباره انتخابات توجه داشت.

توصیه های نماینده ولی فقیه در استان البرز به نامزدهای انتخاباتی

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی  در خطبه های هفته گذشته نماز جمعه کرج به نامزدهای انتخاباتی گفت:  یکی از ویژگی‌هایی که نماینده مردم باید داشته باشد این است که روش زندگی او در بین مردم بودن و همراهی کردن باشد، نه اینکه برای جمع‌کردن رای مدتی تظاهر به مردمی بودن داشته باشد.

وی ادامه داد: توجه به شعارهای انتخاباتی که داده می‌شود مهم است. گاهی مطالبی گفته می‌شود که  دروغ است.

امام جمعه کرج گفت: برخی نامزدهای انتخاباتی وعده‌های دروغین می‌دهند، مردم به فرموده حضرت آقا توجه داشته باشند که فرمودند: «به کسی رای بدهید که با مردم صمیمی باشد و خود را خدمتگزار مردم بداند.

وی خاطرنشان کرد: باید از انگیزه و توانایی‌های فردی که خود را در معرض انتخاب می‌گذارد مطلع باشیم. خیلی‌ها فکر می‌کنند که می‌توانند این بار را بکشند درحالی‌که مساله قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای آن کار دشواری است باید حداقل در احوالات و عملکرد اجتماعی کاندیداها به‌خوبی دقت کرد که آیا توان لازم رادارند بنابراین نماینده مردم در این دوره که مشکلات فراوانی به کشور تحمیل‌شده است به طور حتم  باید جهادی باشد و عمل کند.

آیت الله حسینی همدانی افزود: 2 مقوله اقتصاد و فرهنگ از مباحث مهم کشور است که باید دغدغه کسانی باشد که قصد کاندیداتوری رادارند. باید باور داشته باشند در جنگ اقتصادی هستیم و چاره‌ای هم جز سیاست‌های ابلاغی رهبری در اقتصاد مقاومتی نیست.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج اظهارداشت:  همچنین باید برای جمع شدن ولنگاری فرهنگی که وجود دارد طرح و برنامه داشته باشد چنانچه  رهبر معظم انقلاب دربیانی فرمودند: نماینده باید به فکر معیشت و فرهنگ مردم، دنیا و آخرت مردم باشد. پایبند به اقتصاد مقاومتی باشد و برای پیشرفت نگاهش به بیرون مرزها نباشد.

 عزیزاله شهبازی استاندار البرز نیز در نشستی اظهار داشت: تدابیر لازم برای برگزاری انتخاباتی در شان جمهوری اسلامی ایران اتخاذ شده و ضرورت دارد تمام برگزار کنندگان انتخابات، نسبت به رعایت اصل بی طرفی اهتمام ویژه ای داشته باشند. 

وی افزود: تاکنون تمام فرآیند انتخابات بر اساس دستورالعمل های ابلاغی از سوی وزارت کشور و قوانین مربوطه، اجرایی شده است.

شهبازی تاکید کرد: نتیجه انتخابات، رای و نظر مردم است و تبلیغات نامزدها آغاز شده که این این روند به جد رصد می شود.

رییس ستاد انتخابات البرز  نیز شرکت در انتخابات را یک وظیفه دینی و ملی دانست و گفت: در همین زمینه  همگان در شور و نشاط بخشی به انتخابات و تحقق مشارکت حداکثری وظیفه دارند و تشکل‌های مردم‌نهاد نیز با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قابل توجه انسانی خود می‌توانند نقش موثری ایفا کنند.

نورمحمد فردی  افزود: مجلس تجلی اراده سیاسی مردم است بنابراین کسانی که شرایط لازم را دارند یعنی ۱۸ سال تمام دارند در انتخابات شرکت کنند و سرنوشت چهارساله خود را رقم بزند چراکه در هر کشوری در دنیا اگر مجلس قوی و کارآمد باشد در پیشرفت و توسعه آن کشور تاثیر مستقیم دارد زیرا مجلس نماینده اقشار مختلف مردم در مرکز قانونگذاری کشور است. 

وی خاطرنشان کرد: تمام امکانات و تجهیزات اعم از سخت افزاری و نرم افزاری برای برگزاری انتخابات باشکوه تامین شده و تمام عوامل اجرایی و  دست‌اندرکاران انتخاباتی آموزش های  لازم را دیده اند. 

استان سه میلیون نفری البرز دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

در این دوره از انتخابات یک میلیون ، ۷۵۰ هزار و ۴۸۹ نفر در البرز واجد شرایط رای هستندکه از این تعداد ،  ۸۵ هزار و ۲۷۷ نفر به عنوان رای اولی شناخته می شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.