روزها یک به یک گذشت و چهل و یکمین بهار انقلاب از راه رسید، اما امسال گویی بهار در بهار شده است، بهار انقلاب به بهار پر شکوه انتخابات گره خورده و باز برگ‌ تازه‌ای از تاریخ انقلاب اسلامی پیش‌روی ملت شهیدپرور قرار دارد.
امتحان سرنوشت‌ساز دیگری از صدها آزمون از سر گذرانده این ملت، که انصافا در چهار دهه اخیر همیشه از آن سرفراز بیرون آمدند و این مردم همیشه در صحنه با حضورشان در عرصه های سیاسی و اجتماعی تاکنون زیباترین تابلوی ایثار و فداکاری را خلق کردند.
یک انتخاب برای چهار سال آینده کشور، اما این چهارسال می‌تواند کشور را چهل سال جلو و یا چهل سال عقب ببرد، انتخابی درست مساوی با حصول نتایجی مطلوب، آبادانی، رونق و پیشرفت خواهد بود و انتخابی غلط برابر با سال‌ها افسوس و نائل نشدن به اهداف مورد نظر است.
اما اکنون سه روز بیشتر تا انتخابات دوم اسفندماه و دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی زمان باقی نیست و شهروندان اصفهانی این روزها برای شناخت دقیق و موشکافانه نامزدهای انتخاباتی در تلاش هستند.
اسامی نامزدها، اهداف و برنامه‌های آن‌ها این روزها و شب‌ها نُقل هر جمع و مجلسی شده و همه اعم از پیر و جوان و زن و مرد در پی کسب اطلاعات برای انتخاب نامزدی هستند که قرار است وکیل مدافع آن‌ها در مجلس و نه وکیل منافع شخصی خود باشد.
برخی از عملکرد نمایندگان پیشین راضی و بعضی ناراضی‌اند، اما همه بر حضور پرشور در انتخابات اتفاق نظر دارند و آن را حق خود می‌دانند، حقی که باید از آن به بهترین نحو ممکن استفاده کنند.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان انتخاب‌کنندگان و انتخاب شوندگان را ۲ رکن اصلی انتخابات دانست و خاطرنشان شد: این ۲ رکن باید آمادگی، همت و اعتماد به نفس لازم برای حضور در انتخابات پیش‌رو را داشته باشند و هرگاه یکی از آنها ایرادی پیدا کند روند انتخابات دچار مشکل می‌شود.

حیدر قاسمی افزود: مشارکت حداکثری مردم، در موقعیت دیپلماسی کنونی و شرایط فعلی ایران در دنیا، پشتوانه‌ای قوی برای کشور است.
وی فضای آرام و سالم رقابتی را پشتوانه منتخبان مردم راه‌یافته به مجلس شورای اسلامی برشمرد و تاکیدکرد: با وجود چنین شرایط سالمی، مردم در امر تصمیم‌گیری برای جامعه و کشور احساس تعهد و تعلق خواهدکرد که مشارکت حداکثری را رقم می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: فضای انتخاباتی از لحاظ مشارکت باید پررونق باشد و مسائل چالشی نباید فضای پرشور انتخاباتی را برهم بزند و باعث ناامیدی و کاهش حضور و مشارکت شود.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با اشاره به اینکه یک رکن در کشور و کشورداری موضوع امنیت است تصریح کرد:  فرد فرد ملت ایران باید در ایجاد این امنیت شریک باشند و حضور در انتخابات به معنای خواسته مردمی برای امنیت، عزت و پیشرفت ایران اسلامی است.

حجت‌الاسلام محمدرضا صالحیان گفت: ما در تکالیف دینی اسلام دو نوع تکلیف عبادی و سیاسی داریم که تصمیم‌گیری‌های حکومتی از دسته وظایف دینی هر ملت مسلمانی است.

وی انتخابات را نیز یک وظیفه عبادی دانست و عنوان کرد: ۱۴۰۰سال فراز و نشیب‌ها گذشته تا به حکومت اسلامی ایران رسیده که زمینه‌ساز حکومت مهدی موعود است و این زمینه‌سازی درصورتی فراهم می‌شود که هر کدام از ما به وظایف عبادی و سیاسی خود به خوبی عمل کنیم.

حال خبرنگاران ایرنا به سراغ شهروندان در نقاط مختلف استان اصفهان رفتند تا نظرات آنان ر خصوص حضورشان در انتخابات دوم اسفند جویا شدند.
در کنار زاینده رود یک خانم میانسال که خود را بازنشسته آموزش و پرورش معرفی می‌کند از حضور  مکررش در انتخابات اشاره کرد و گفت: من تاکنون در همه انتخابات‌ پس از پیروزی انقلاب شرکت کرده‌ام.
نجمه شهریاری در گفت و گو با ایرنا خاطرنشان کرد: امنیت امروز کشور را مدیون امام راحل و رشادت و ایثار شهدا هستیم و وظیفه همه ماست که در همه انتخابات‌ حضوری پر رنگ داشته باشیم.
وی با تاکید بر انتخاب افراد سالم و اصلح افزود: اگر مردم با حساسیت و دقت برای سرنوشت و مملکت خود انتخاب نکنند دیگران برایشان دست به انتخاب می‌زنند و دیگر ملت در تصمیم‌گیری‌ها نقشی نخواهد داشت.
این شهروند اصفهانی بیان کرد: اگر انتخاب درستی نداشته باشیم دود آن به چشم همه مردم خواهد رفت بنابراین باید  شرکت کنیم و بهترین‌ها را انتخاب کنیم.
این خانم اصفهانی با اشاره به خوب عمل نکردن بیشتر نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از ادوار گذشته تا کنون تصریح کرد: اگر مردم نامزدی را نمی‌شناسند از افراد آگاه پرس و جو کنند و افرادی مومن، مخلص، متعهد، متخصص، دلسوز و انقلابی را انتخاب کنند.
یک ارتشی با اشاره به اینکه در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت می‌کند گفت: به مردم پیشنهاد می‌کنم با تحقیق و بررسی فرد اصلح را انتخاب کنند.
حسن ارشادی افزود: متاسفانه نمایندگان دوره‌های قبلی اصفهان به غیر از مساله آب و زاینده‌رود فعالیت قابل قبولی نداشتند و رضایتمندی مردم استان را کسب نکردند.
وی تاکید کرد: مردم با حضور پرشور در انتخابات دوم اسفند باید افراد دلسوز و کاری که به مشکلات مردم استان رسیدگی کنند را انتخاب کنند و خود در تعیین سرنوشتشان دخیل باشند.
یک خانم خانه‌دار که همراه دختر نوجوان خود در نمازجمعه هفته گذشته گلپایگان شرکت داشت حضور خود و خانواده‌اش در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد و گفت: به دلیل پاسداری از خون شهدا و فرمایشات رهبری، همه ما موظف به حضور در انتخابات سرنوشت‌ساز کشور هستیم.
هاجر قربانی در گفت و گو با ایرنا بر انتخابات آگاهانه نامزدها همراه با بررسی و تحقیق تاکید کرد و افراد مومن، کارآمد و عامل به وعده‌ها را لایق تصاحب کرسی‌های مجلس در بهارستان دانست.
وی افزود: نامزدهای انتخاباتی پس از انتخاب و کسب آرای مردمی گذشته خود را فراموش نکرده و به مشکلات مردم اصفهان رسیدگی کنند.

قربانی تصریح کرد:  مشکلات اقتصادی و اتفاقاتی زیادی در یکسال در کشور حادث شده البته مردم باید بدانند ما برای سرنوشت خود در این رویداد سیاسی مهم شرکت می کنیم.
یک فرهنگی از نایین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مردم باید به نامزدی رای دهند که انقلابی بوده و به فکر منافع مردم و نه منافع شخصی خود باشد.
امرالله رحمانی تصریح کرد: نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی باید آری از هرگونه مشکل اخلاقی و مالی باشد و مردم چنین افرادی را برای قانونگذاری در مجلس انتخاب نخواهند کرد.
وی از مردم درخواست کرد با مشارکتی گسترده در انتخابات زمینه حضور نمایندگان شایسته در مجلس دوره یازدهم را فراهم کنند.
حمید تقی زاده یک شهروند کاشانی به ایرنا گفت: افراد قدیمی مجلس شورای اسلامی باید جای خود را به جوان‌ترها داده و عرصه را برای ورود افراد پرانرژی و با تحصیلات بالا هموار کنند.
وی با اشاره به اینکه با وجود کمبودها و نارسایی ها در انتخابات شرکت می‌کند خاطرنشان کرد: نامزدهای انتخاباتی جلسات خود با مردم را به قبل از انتخابات محدود نکرده و پس از انتخاب و ورود به مجلس با مردم گفت و گو و پیگیر مسائل و مشکلات آن‌ها باشند.
یک دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد یادآور شد: مشارکت مردم در انتخابات و انتخاب افراد متخصص در حوزه‌های مختلف بی‌شک نقش موثری در بهبود شرایط فعلی استان و برون رفت از مشکلات موجود در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی خواهد داشت.
وی اظهارداشت: من بر تخصص نامزد منتخب خود در زمینه اقتصاد و فرهنگ تاکید دارم زیرا استان ما اکنون درگیر این دو مساله مهم در ابعاد مختلف است.
وی از مردم خواست دوم اسفندماه با حضور پای صندوق‌های رای در سرنوشت و آینده خود سهیم باشند.
زهرا قیامی یک خانه‌دار سمیرمی گفت: به طور قطع در انتخابات شرکت می‌کنم و به همشهریان خود نیز توصیه می‌کنم با حضور پای صندوق‌های رأی در تصمیم‌گیری‌های کشور و شهرشان سهیم باشند.
قیامی در پاسخ به این سوال که منتخب مردمی باید چه ویژگی داشته باشد تصریح کرد: خداشناسی، همدلی و شریک بودن در سختی‌های مردم و تلاش برای رفع مشکلات ملت از شاخصه‌های لازم برای یک نماینده مردمی است.
وی ادامه داد: در شرایط تاریخی کمر نظیری قرار داریم بنابراین همه ملت باید تدبیر کنند تا برای حفظ میهن و انقلاب در انتخابات شرکت کنند.
به تاکید وی  مردم باید با هوشیاری و حضور در صحنه انتخابات افراد سالم و متخصص و کارآمد را به عنوان وکلای خود در مجلس انتخاب کنند تا بر دغدغه های ملت بکاهند.

 مدیرکل بهزیستی اصفهان با اشاره به اهمیت و ضرورت مشارکت در انتخابات گفت: حضور گسترده مردم در این رویداد مهم سیاسی مانعی بزرگ برای دخالت بیگانگان در امور داخلی کشور و توطئه‌افکنی آنها می‌شود.

مرضیه فرشاد روز سهشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میزان حضور و نقش آفرینی مردم در انتخابات موجب تقویت جایگاه امنیت ملی کشور در تمامی بخش‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر حامیان نظام سلطه تلاش کردند تا با متهم کردن کشورها به برخی اتهامات، زمینه دخالت خویش در آن کشور و نقض حاکمیت و امنیت ملی آن کشور را فراهم کنند، گفت: بر این اساس ضرورت مشارکت هر چه بیشتر در انتخابات و نمایش پیوند میان مردم و نظام آشکارتر خواهد شد.

وی مشارکت در انتخابات و تعیین سرنوشت در هر نظامی را علاوه بر جنبه‌های شرعی ، به عنوان یک حق ذکر کرد و گفت: در عین حال مردم باید با بصیرت و چشمانی باز و فارغ از جار و جنجال و هیاهوهای تبلیغاتی و فضای احساسی به نامزدهایی رای بدهند که تامین کننده منافع واقعی آنها خواهند بود.

فرشاد یادآور شد: انتخابات و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت سیاسی خودشان امروز به عنوان مهم‌ترین نماد مردم سالاری شمرده می‌شود که برای حضور همه اقشار مردم از مرد و زن در هر سمت و پستی حقی برابر قائل است.

انتخابات پیش رو نخستین انتخابات گام دوم انقلاب است که با شعار«انتخابات ۹۸، گام دوم انقلاب، قانونمداری و بی‌طرفی، انسجام ملی»  دوم اسفند امسال برگزار می‌شود.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای تعیین ۲۰ کرسی(به همراه نماینده ارامنه) روز جمعه دوم اسفند امسال همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان برگزار می‌شود.

حوزه انتخابیه اصفهان به مرکزیت اصفهان دارای پنج کرسی است و مردم این شهرستان باید از بین نامزدها پنج تن را به نمایندگی خود برای حضور در مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند اما در سایر حوزه‌های انتخابیه استان اصفهان یک نفر انتخاب خواهد شد.

۲ هزار و ۸۳۶ شعبه اخذ رای به صورت قطعی و با تایید هیات‌های اجرایی در استان آرای شرکت‌کنندگان در انتخابات را اخذ می‌کنند و ۶۰ هزار نفر دست‌اندرکار برگزاری این دوره از انتخابات هستند. ‌

در این دوره از انتخابات، یکهزار و ۲۴۲ داوطلب در استان اصفهان ثبت نام کردند که سرانجام دست‌کم ۳۷۲ نامزد تایید صلاحیت شدند و با هم رقابت می‌کنند.

همچنین دست کم سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در استان افزون بر پنج میلیون نفری اصفهان واجد شرایط رای دادن هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.