به گزارش  روز دوشنبه روابط عمومی دادگستری البرز،  حسن مددی گفت: استان البرز به دلیل شرایط اقیلمی و آب و هوایی و داشتن جاذبه های توریستی مورد توجه عموم قرار دارد که تالارداران در کنار سایر اصناف از این فرصت برای رونق کسب و کار استفاده می کنند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت حمایت همه جانبه مسوولان از فعالان در زمینه های مختلف تولیدی و خدماتی تصریح کرد: دادستانی نیز به دلیل مسوولیت های قانونی، خود را موظف به حمایت از کلیه اصناف از جمله تالارداران می داند ولی این به معنی حمایت همه جانبه نیست.

مددی با بیان اینکه قانون گریزی در همه جوامع امری مذموم و مستوجب مجازات است گفت: گزارش های متعددی از تالارداران دارای مجوز ویا فاقد مجوز در کرج دریافت می شود که برخی افراد رفتارها و اقداماتی انجام می دهند که زیبنده مردم انقلابی و متدین استان نیست.

وی بخشی از این گزارش ها را مربوط به فعالیت بدون مجوز برخی تالار داران عنوان کرد و افزود: فعالیت بدون مجوز غیر قانونی بوده و مطابق قانون مربوط به نظام صنفی با متخلفان رفتار می شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز افزود: از اتاق اصناف استان می خواهیم بازرسی از تالارها را دقیق تر و منظم تر انجام داده و گزارش های ماهانه را به دادستانی ارائه تا در موارد لزوم برخوردهای قانونی با تخلفات انجام شود.

مددی با اشاره به اینکه تغییر کاربری اراضی یکی دیگر از موارد تخلف برخی تالارداران در کرج است گفت:حفظ منابع طبیعی به عنوان وظیفه ای همگانی است واز آنجایی که جزء حقوق عمومی محسوب می شود، همه درمقابله با تغییر کاربری اراضی، تعدی به بستر رودخانه ها و منابع طبیعی یا تخریب محیط زیست مسوولیت دارند و دادستانی اجازه ساخت و سازهای غیرقانونی و تعدی به منابع طبیعی را نمی دهد.

وی بخش دیگری از تخلفات را مربوط به عرضه مشروبات الکلی، مواد روانگردان و عدم توجه به موازین اخلاقی برخی تالارداران عنوان کرد  و افزود: این نوع رفتارهارا زیبنده کشور اسلامی نمی دانیم و به طور قطع با تشدید نظارت ها با موارد معدود برخورد قاطع و شدید انجام می شود.

مددی عدم رعایت بهداشت فردی و غذایی را از دیگر مشکلات برخی تالارداران دانست و گفت: در برخی از تالار و رستوران ها، رعایت مقررات بهداشتی در تهیه غذا و ارایه آن به مشتریان صورت نمی گیرد، در زمینه سلامت مردم تعارف با هیچ شخص و نهادی نداریم و از تمام دستگاه های متولی خواسته ایم نظارت ها را تشدید و هر نوع تخلف یا کوتاهی را پس از تشکیل پرونده به دادستانی اعلام تا برخورد قاطع صورت گیرد.

وی با بیان اینکه دادستانی در زمینه نظارت بر تالار ۲ راهبرد تشدید بازرسی های عمومی و غیر محسوس را خواهد داشت اظهار داشت: بازرسی های عمومی توسط نیروی انتظامی همراه با برخورد با متخلفان خواهد بود، اما در بازرسی های غیر محسوس عوامل انتظامی، با جمع آوری مستندات زمینه برخورد قانونی فراهم که در این زمینه آموزش بازرسان تخصصی آغاز شده است.

استان البرز حدود ۲ هزار تالار پذیرایی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.