اگرچه مهلت قانونی تبلیغات انتخاباتی نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد امروز ۲۴ بهمن ماه آغاز شده و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای ( دوم اسفندماه) ادامه دارد، اما گویا نامزدها در روزهای اولیه این مهلت قانونی به فضای مجازی بسنده کرده اند چراکه از تبلیغات میدانی مانند نصب بنر و پوستر درسطح مناطق مختلف شهری کمتر به چشم می خورد.

رونمایی از ۱۴۰ نامزد انتخاباتی در شب گذشته ازسوی ۲ حوزه انتخابیه کرج و ساوجبلاغ دراستان البرز، بسیاری از شهروندان  را ناخواسته از سوی طرفداران این نامزدها به عضویت گروه های و شبکه های اجتماعی درآورد و از صبح امروز شهروندان با گستره ای از کلیپ های تبلیغاتی نامزدها در گروه های مختلف مواجه شدند.

هر لحظه دامنه تبلیغات اینترنتی نامزدها در شبکه های مجازی این استان در حال افزایش است، گروه های متعدد اعم از اصلاح طلب، اصولگرا و اشخاص مختلف، مردم به ویژه نسل جوان را مورد خطاب قرار داده  و با تاکید بر حضور حداکثری در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به بیان خصوصیات ارزنده نامزد منتخب خود می پردازند.

وعده های نامزدها از سوی خود این افراد و حامیانشان در حالی داده می شود که مسوولان استانی همواره بر لزوم صداقت و خودداری از بیان وعده هایی که امکان تحقق آنها وجود ندارد تاکید داشته و دارند.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج به صورت مرتب در خطبه های نماز جمعه به این موضوع اشاره و عنوان می کند که وعده‏ هایی که حتی احتمال تحقق آن‏ها نیز وجود ندارد و یا خارج از اختیارات قانونی یا توان واقعی فرد وعده دهنده است، داده نشود.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی افزود: این وعده ‏های دروغ البته بعدها موجب آبرو ریزی همان افراد و نیز بدگمانی مردم به آن‏ها می‏ شود و از این‌ها لازمه تقوا و عقل، پرهیز از وعده‏های دروغین و فریبنده است.

وی خاطرنشان کرد: نامزدهای انتخاباتی و هواداران آن‏ها درهر صورت باید در عمل، التزام به قانون داشته باشند و بر همین اساس تصمیمات قانونی شورای نگهبان حتی اگر به ضرر خودشان بود را بپذیرند.

امام جمعه کرج تاکید کرد: صادقانه وارد عرصه تبلیغ بشوید تا نتیجه بگیرید، تبلیغات پرخرج یکی از شاخص‌های رد صلاحیت کاندیداست، به خاطر رأی آوردن و دنیا دیگران را تخریب نکنید و قیامت و آخرت خودتان را تاریک نکنید.

وی با بیان اینکه دستگاه نظارتی با دقت تمام تخلفات را رصد می‌کنند خاطرنشان کرد: عزیزان حواسشان باشد وبه کسانی که دروغ می‌گویند، کسانیکه پول دستی به بعضی افراد می‌دهند، کارت هدیه ها  و یا شام می‌دهند و ضیافت به راه می‌اندازند و کارهای از این قبیل می‌کنند قطعاً به درک مردم بی‌احترامی کردن است.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز گفت: وقتی مجموعه‌ای را دعوت می‌کنید و کارت هدیه می‌دهید یعنی تو و من صلاحیت لازم را نداشته باشم و قابلیت نداشته باشم بیا با گرفتن این پول به من رای بدهید و این کار بسیار زشتی است.

وی ادامه داد: برای رسیدن به مقام حاضر به هر کاری هستند، به اصول ارزشی اسلام و انقلاب اعتقادی در عمل ندارند، این‌ها را در نظر داشته باشید که نباید رای بدهید.

عزیزاله شهبازی استاندار البرز نیز بارها بر صداقت و رقابت سالم تاکید کرده و در گفت وگویی که با ایرنا داشته ضمن اشاره مجدد به این مهم عنوان می کند که اکنون که شرایط کشور با همیشه تفاوت دارد، حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای قدرت ایران اسلامی را در مجامع بین المللی برای دفاع از حقوق مردم این سرزمین افزایش می دهد.
وی افزود: بر این اساس طبق بیان رییس جمهوری  باید بستری فراهم شود که سلایق مختلف بتوانند کاندیدای مورد نظر خود را برای انتخاب، داشته باشند.
شهبازی با بیان اینکه تمام مسوولان در مراتب مختلف می دانند که قدرت ما با حضور مردم است، اضافه کرد: اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی در راس امور قرار دارد.
وی گفت: تمام توان خود را به عنوان مسوولان برگزاری انتخابات به کار می بندیم که امانتدار شایسته ای برای مردم باشیم و از آرای آنها حراست کنیم. 
استاندار البرز با اشاره به تاکیدات رییس جمهوری مبنی بر اینکه باید افزایش مشارکت و رقابت را یک وظیفه بدانیم، خاطرنشان کرد: افزایش نشاط اجتماعی، اقدام در جهت رضایتمندی مردم و انعکاس کارآمدی نظام از جمله اقداماتی است که طبق تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت تدبیر و امید همواره در دستور کار داریم.

این انتخابات را براساس سیاست های دولت تدبیر و امید و  در نهایت بی طرفی با مشارکت حداکثری تمام اقشار جامعه در البرز برگزار می کنیم.

وی اظهار داشت: فرآیند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان بدون هیچ خللی و در چارچوب قانون برای حضور حداکثری و حماسی مردم مهیا و در حال انجام است .

وی ادامه داد: اعضای ستاد انتخابات استان البرز با  فعالیت بی وقفه در تلاش هستند تا انتخاباتی سالم و با مشارکت حداکثری  مردم برگزار کنند.

استان سه میلیون نفری البرز دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، روز جمعه دوم اسفندماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.