زهرا شاکرروز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: عالم هستی و نظام آفرینش مفتخر به وجود شریف بانوی ۲ عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) است که می تواند الگویی به تمام معنا برای بشریت اعم از زن و مرد باشد که هر چه معرفت زنان ما نسبت به این بزرگوار بیشتر شود بهتر می توانیم از ایشان الگو گرفته و پیروی کنیم.
وی تصریح کرد: الگوسازی و معاصر سازی زندگی و رفتار و سلوک حضرت زهرا (س) نقش به سزایی در سالم سازی خانواده و اجتماع دارد.
وی یادآورشد: تربیت نسل حال و آینده کشور دردست بانوان است زیرا این قشر پویا پیشگامان عرصه تعلیم و تربیت جامعه هستند.
وی بیان داشت: هفته زن و نامگذاری این ایام زمینه ای فراهم می آورد تا بتوانیم به قدر و منزلت زنان در اسلام و نقش آنان در خانواده و جامعه بیشتر بپردازیم.
مشاور و مسئول امورزنان اداره کل آموزش و پرورش البرزادامه داد: برگزاری همایش و جشن میلاد، ارسال پیامک، دوره آموزشی تقویت مهارتهای گفتگو و ارتباط مؤثر، کارگاه آموزشی مطالعات زنان با محورهای شش گانه زن و رسانه، زن در قرآن ، جنسیت و توسعه، تحول و مشارکت سیاسی، روانشناسی زنان ، سیر تحول خانواده و زن از دیدگاه جامعه با مدرسی اساتید کشوری ازجمله برنامه های اجرایی هفته زن ذکر کرد.
شاکر عنوان کرد: برگزاری مسابقات ورزشی ،جشن و مولودی خوانی، تجلیل و تقدیر ازبانوان شاغل درادارات و بانوان فرهنگی در مدارس ، اردوهای یک روزه ، کارگاههای توانمند سازی بانوان فرهنگی با موضوعات آموزش مهارت زندگی و همسرداری،غنی سازی روابط زوجین و تحکیم بنیان خانواده، مادر و کودک و نقش بازی در پرورش فرزند ، پایش بیماریهای شایع زنان ، یک روز شاد با مادرم در سطح مدارس از دیگر برنامه های این هفته در حوزه آموزش و پرورش است.
وی برپایی نمایشگاه دستاوردها و دست سازه های هنرجویان دختر، حجاب و عفاف، غرفه فروش صنایع دستی زنان سرپرست خانوار فرهنگی، برگزاری شورای اداری ویژه بانوان و تجلیل از مراقبین جانباز را از دیگر برنامه های هفته گرامیداشت زن در آموزش و پرورش برشمرد.
هفته زن و گرامیداشت مقام مادر از ۲۶بهمن ماه آغاز و تا ۱ اسفندماه ادامه دارد.

آموزش و پرورش ۲۶ هزار فرهنگی دارد که بیشترآن بانوان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.