دانش آموزان البرز با بستن سربندهای یا سید الشهدا، یا حضرت زهرا (س) ، یا حضرت زینب (س) و یا حضرت ابوالفضل (ع) در کنار معلمان و والدینشان در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن حضوری پرشور داشتند.

درک و هوشمندی ملت ایران از جمله فعالان عرصه تعلیم و تربیت برای حضور در عرصه‌های مهم انقلاب مثال‌ زدنی است که امروز بار دیگر شاهد آن در چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی وچهلم شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در استان البرز هستیم.

امسال نیز مردم ‌با حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، معادله‌های بین‌المللی را به نفع ایران تغییر خواهند داد.

آرمان شهید سلیمانی امنیت و آرامش مردم و اعتلای اسلام بود

 مدیرکل آموزش و پرورش البرز هم در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در گفت و گو با ایرنا گفت: آرمان شهید سردار حاج قاسم سلیمانی امنیت، آرامش و اعتلای اسلام و پاسداری از آن بود.

سالار قاسمی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: در یوم الله ۲۲ بهمن و جهلم روز شهادت حاج قاسم سلیمانی همه آمده اند تا در کلاس درس به یادگار مانده از امام و شهدا حاضری بخورند و بگویند که ادامه دهنده مسیر انقلاب هستند.
وی معتقد است که شهادت حاج قاسم سلیمانی روح جدیدی به انقلاب بخشید و وحدت ملی را تقویت کرد و مردم بزرگ استان سرفراز البرز امروز آمده اند تا پیوند عمیق، یکپارچگی و وحدت خود را همگام و هم صدا با سایر هموطنان به نمایش بگذارند.
وی با اشاره به اینکه وحدت ملت ایران در طول تاریخ بی نظیر بوده است، خاطرنشان کرد: تاریخ که گواهی می دهد در گوناگونیِ حوادث و رنگارنگی رویدادها، از حکمرانان نیک و بد تا پرتگاه ها و بلندی های سرنوشت ساز، کمتر کشوری را چون "ایران" به خود دیده است. 
وی تصریح کرد: ملت ایران به وطن خود می نازد زیرا در دوران ظفر و شکست ، تلخی و شیرینی با هم بوده و کنار هم مانده است که نباید قدرت این حضور و عظمت را دست کم گرفت.
قاسمی با بیان اینکه امسال چهل و یکمین بهار از پیروزی بزرگ انقلاب اسلامی ایران که یادبودِ حرکت عظیم مردم بیدار و خسته از بیدادِ ستم ایران در بهمن خونین ٥٧ مصادف با چهلمین روز شهادت سردارعزیز، حاج قاسم سلیمانی است ، یادآور شد: اقتدار و توسعه ایران اسلامی در عرصه های مختلف حاصل خون پاک شهداست.
وی عنوان کرد: امروز دانش آموزان و فرهنگیان در کنار سایر اقشاردر راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پیدا کرده اند تا مُهر وفاداری خود را پای این کشور و اعتقادات اصیل خود، تمدید کنند.
 مدیرکل آموزش و پرورش البرزادامه داد: در چهل ساله دوم و سرآغاز گام دوم انقلاب اسلامی ایران، در آستانه چهلمین روز شهادت سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی و در طلیعه نمایش پرشکوه مردم سالاری دینی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، جشنواره ملی و انقلابی مردم اندیشمند و همیشه سرفراز مان را در چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی با راهپیمایی دشمن سوز و اندیشه ساز و شورآفرین بیست و دوم بهمن ماه آغاز می کنیم.

آمده ایم تا پاسخ استکبار را بدهیم

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ کرج  گفت: ۲۲ بهمن امسال با شرایط ویژه خاورمیانه و اتفاقاتی نظیر خروج ترامپ از برجام و فشار آمریکا به کشورهای مختلف جهان برای قطع ارتباط با ایران مصادف شده که این امر، راهپیمایی امسال را متفاوت کرده است.

مراد مالمیر خاطرنشان کرد: اگر چه دشمنان ما به‌ واسطه تحریم‌های سخت به موفقیت‌های محدودی در حوزه‌های اقتصادی دست یافته‌اند، ولی مردم ایران امروز برای پاسخ دادن به این کینه ‌توزی‌های تاریخی استکبار به صحنه آمده اند.

وی بیان داشت: دشمنان ما امروز شفاف و واضح در مقام دشمنی برآمده اند و ردپای منابع مالی کشورهایی نظیر عربستان و رژیم اسرائیل در حمایت از دشمنان ما و ایجاد فضای نارضایتی و تلاش برای تجزیه در کشور مشهود است.

وی تصریح کرد: تقارن ۲۲ بهمن امسال با چهلمین روز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی موجب شد تا موج ما همه قاسم سلیمانی هستیم به خصوص در بین دانش آموزان شکل گیرد.

وی اضافه کرد: مردم همانطور که در تشییع پیکر سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، حماسه ای ماندگار خلق کردند، در راهپیمایی چهل و یکمین سالگرد انقلاب که همزمان با چهلم آن شهید والامقام می باشد حضوری با صلابت و درخشان دارند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ کرج ادامه داد: مردم با حضورشان در این راهپیمایی ثابت می کنند که رهرو امام و شهدا هستند و تابع ولایتند.

سرباز انقلاب و رهبرم

محمد حسینی دانش آموز دبیرستانی آموزش و پرورش ناحیه ۴ کرج نیز گفت: دانش آموزان این استان همراه و همگام با قشرهای مختلف مردم با حضور گسترده‌ در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن به دشمنان می گویند که ما هستیم و می مانیم.

وی افزود: شهادت سردار حاج قاسم سلیمان وحدت و همدلی را در جامعه تقویت کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما دانش آموزان هر سال در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن شرکت می کنیم تا به دشمنان یادآوری کنیم ما سرباز انقلاب و ولایت هستیم.

طعم شیرین رای دادن

زینب ایزدیار از دیگر دانش آموزان شرکت کننده در راهپیمایی چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کرج است که می گوید: دشمنان انقلاب و اسلام فکر می کنند با ترور قاسم سلیمانی ها ، دستاوردهای انقلاب اسلامی در بین مردم کم رنگ می شود.

وی یادآور شد: دانش آموزان راه خود را که حرکت در مسیر انقلاب و امام و شهدا می باشد را آگاهانه انتخاب کرده اند زیرا خود را مدیون شهدا می دانند.

وی با اشاره به اینکه رای اولی است، خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار طعم شیرین و غرورآفرین حضور در پای صندوق های رای را می چشد و تجربه می کند.

وی ادامه داد: حضور با شکوه مردم در این هوای سرد و برفی که به عشق امام، شهدا و ولایت آمده اند، تحسین برانگیز است.

وقتی معلم پای درس می آید

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج هم گفت: امروز همه مردم ایران برای گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و مقابله با زیاده خواهی ها، تهدیدات و طمع ورزی های دشمنان به صورت باشکوه در راهپیمایی حماسی ۲۲ بهمن شرکت کرده اند.

فرزاد شعبانی اظهار داشت: همانگونه که درزمان پیروزی انقلاب همه با هم بودیم، در این روز حماسی نیزهمه با هم در این صحنه ملی – انقلابی حضور به هم رساندیم.

وی یادآورشد: هرگونه سیاست گذاری، عملکرد، تلاش ، بیان، ادبیات و نگاهی که بتواند همه را به سمت بودن با هم دعوت کند مطلوب الهی است.

وی با بیان اینکه هر تلاشی که چتر همه با هم بودن را بیشتر بگستراند، در خط ۲۲ بهمن است ، اضافه کرد: این درس بزرگی است که باید آن را به مانند یک دانش آموز تیزبین از خود ۲۲ بهمن بگیریم.

شعبانی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در شرایطی به پیروزی رسید که قدرت های شرق و غرب به هیچ وجه نمی خواستند انقلاب مردم ایران به پیروزی برسد، ولی اراده مردم ایران که متکی به کمک الهی بود، بر آنها غالب شد.

وی ادامه داد: انقلاب مال همه مردم است که هر فردی باید از آن مراقبت کند که رسالت ما فرهنگیان در این راه بسیار سنگین تر است.

شاگرد کلاس درس شهدا

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ کرج تاکید کرد: امروز در راهپیمایی ۲۲ بهمن همه آمدیم تا به دشمنان در صحنه بودنمان را ثابت کنیم لذا در انتخابات ۲ اسفند ماه امسال نیز باید چنین حضوری را به تصویر بکشیم.

پیمان محمودی از دانش آموزان آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز گفت: همانگونه که دانش آموزان در به ثمررساندن انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس نقش داشتند، ما نیز وظیفه حفظ ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی را داریم.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان اگرچه دوران انقلاب و دفاع را ندیده اند اما شهیدان مدافع حرم همانند سردار حاج قاسم سلیمانی را دیده ایم که چگونه برای دفاع از ایران، انقلاب و اسلام جان خود را تقدیم آرمان های ۴۰ ساله اش کرد.

وی عنوان کرد: شهدا درس خود را از مکتب امام حسین (ع) آموختند و ما نیز شاگردان کلاس درس شهدا هستیم پس از این الگوهای آسمانی درس می آموزیم تا سربازی ولایت مداربرای ایران همیشه سرافراز باشیم.

این دانش آموز که امسال دغدغه امتحان نهایی و کنکور ۹۸ را نیز دارد، اضافه کرد: با اینکه زمان برایم برای آماده شدن در کنکور بسیار ارزش دارد اما نتونستم در خانه بمانم و نسبت به وظیفه ام در مقابل امام و شهدا ادای دین نکنم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج هم گفت: دانش آموزان با تهذیب و برخورداری از معرفت دینی پرچم عزت و شرف انقلاب اسلامی را برافراشته نگاه می دارند.

ابراهیم فلاح نژاد خاطرنشان کرد: دانش آموزان نسل چهارم انقلاب اسلامی امید این انقلاب محسوب شده و آینده نظام در دستان توانمند آنان است.

وی اظهار داشت: دانش آموز امروز مفهوم شعار انقلابی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را خوب می داند و به همین دلیل با وظایف فردی ، اجتماعی و ملی خود در پاسداشت ارزش ها آشناست.

وی با اشاره به اینکه شهادت حاج قاسم سلیمانی برای دانش آموزان یک کلاس درس است، عنوان کرد: رشادت شهیدان همانند این سردار بزرگ موجب شد تا نهال انقلاب رشد کند و تنومند شود.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) با ایمان به خدا، وحدت و همدلی مردم ایران، خواست و اراده مردم توانست پس از ۱۴۰۰ سال از حکومت نبوی و علوی نمونه ای از حکومت اسلامی را استقرار ببخشد.

مدیر  آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج تاکید کرد: رهبری و ولایت را یکی از نعمت های بی بدیل نظام جمهوری اسلامی ایران دانست که ملت را در طول تاریخ از پیچ و خم های مواجهه با استکبار سرافراز بیرون آورده است.

راه قاسم ادامه دارد

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: انقلاب اسلامی ایران شهید پروراست  و راه سردار قاسم سلیمانی ها با قدرت و افتخار ادامه دارد.

فرشته فهمیده افزود: سردار سرافراز اسلام انسجام عظیمی به مقاومت بخشید و امروز دشمنان نظام نباید احساس امنیت کنند.

وی با بیان اینکه شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خرسندی دشمنان انقلاب اسلامی را به دنبال داشت، گفت: اگر خون پاک شهدا نبود دین اسلام پایداری و استمرار نداشت.

وی یادآورشد: مدعیان پوشالی و ابرقدرت در جهان باید بدانند که امروز جای سردار سلیمانی در کوتاه ترین زمان پر خواهد شد.

وی بیان داشت: در سپاه پاسداران سردار سلیمانی های زیادی وجود دارند که جای این سردار رشید اسلام خالی نخواهد ماند و در نتیجه با شهادت یک سردار ضربه ای به انقلاب وارد نمی شود.

خواهر شهید محمد حسین و داود فهمیده ادامه داد: دشمنان فهمیده اند که با به شهادت رساندن سرداران و سربازان انقلاب، موجب تقویت و رشد انقلاب اسلامی خواهند شد.

وی یادآورشد: دشمنان بدانند که محبوبیت شهید سلیمانی پس از نابودی گروه تروریستی داعش ایجاد شده بود و با به شهادت رساندن این سردار رشید اسلام این محبوبیت بیش از گذشته خواهد بود.

وی عنوان کرد: : شهادت آرزوی همه مردان و اولیای خدا بوده و شهدا بر اساس آیه قرآن زنده هستند و نزد خداوند روزی می خورند.

استان البرز ۵۰۰ هزار نفر دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.