رضا باجولوند روز سه شنبه  در گفت وگو با  خبرنگاران  اظهار داشت : اکنون ۱۱ هزار آموزشگاه آزاد و ۶۰۰ مرکز آموزش دولتی فنی و حرفه ای در سراسر کشور فعال است.

وی ادامه داد: مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای وظیفه دارد، مهارت مربیان این مراکز را در ۲ بخش  آموزش نرم و سخت افزایش دهد.

این مسوول خاطرنشان کرد: : با توجه به قانون جامع سازمان فنی و حرفه ای بازنگری در بخش آموزش های سازمان ضروری به نظر می رسد.

باجولوند بیان داشت: می بایست زیرساخت ها و  شرایطی فراهم شود که همه آموزش های مهارتی کشور زیر یک چتر انجام شود تا شاهد تربیت نیروهای ماهر در کشور باشیم.

وی افزود:  به دنبال ایجاد فراکسیون مربیان کشور با تکیه بر توان و تجربه مربیان سازمان آموزش  فنی و حرفه ای هستیم که بدون شک تشکیل آن گامی بلند در راستای رفع مشکلات آنها تلقی می شود.

وی با بیان اینکه آموزش های مهارتی به مراتب از آموزش رسمی سخت تر است، گفت:  در آموزش رسمی مربی با گروه سنی مشخصی سروکار دارد ولی در آموزش های مهارتی مربی باید با شیوه تدریس  خاص با گروه های سنی مختلف که در دوره آموزشی شرکت کرده اند آشنا باشد که همین کار را سخت می کند.

این مسوول با بیان اینکه ۴۰درصد مهارت آموزان سازمان آموزش فنی وحرفه ای ، فارغ التحصیل دانشگاه ها هستند گفت: این امر نشان دهنده این است که مدرک گرایی در ایران افزایش یافته و نتیجه آن تحمیل هزینه به سیستم آموزشی کشور خواهد بود.

باجولوند تاکید کردکه بیشتر فارغ التحصیلان دانشگاه ها که وارد سیستم مهارت آموزی می شوند،در بخشی که آموزش می بینند هیچ ربطی به رشته دانشگاهی آنها ندارد و این امر بیانگر این است که هنوز نگاه ما به آموزش،  نظری محور است.

وی ادامه داد: اکنون پنج هزار و ۴۰۰ مربی رسمی و پیمانی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مشغول به کار هستند.

 بیشتر مربیان آموزشگاه های خصوصی بانوان و در مراکز دولتی مردان در اکثریت  هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.