علی اصلانی  روز  دوشنبه در مراسم گرامیداشت دهه مبارک فجر ویژه جامعه کارو تلاش البرز ، اظهار داشت:  کارگران باوجود کمبودها  طی چهل سال گذشته با آبرو و حیثیت زندگی کرده اند و همواره در کنار ولایت و رهبری بوده و در تمام صحنه ها حضور داشته اند، از این رو انتظار می رود،دولت در کنار نگاه جدی برای حل مسائل و مشکلات آنها اهتمام ویژه داشته باشد.

وی در خصوص فرآیند تعیین حقوق و دستمزد جامعه کارگری برای سال ۹۹ گفت: ابتدا هزینه سبد خانوارهای کارگران در استان های مختلف محاسبه شده  و در ادامه میانگینی از مجموع این هزینه ها لحاظ می شود، سپس بعد از مطرح شدن در جلساتی که نماینده های کارفرمایان و شورای عالی کارگری حضور دارند؛ حقوق سال آینده کارگران اعلام می شود.

عضو کانون عالی شورای اسلامی کار با تاکید بر اینکه متاسفانه در ۴۰سال گذشته حقوق کارگران متناسب با ماده ۴۱قانون کار و بر اساس تورم رشد نداشته است، افزود: همین امر اوضاع معیشتی کارگران را با مشکل روبرو کرده است.

وی با این توضیح که  سال گذشته طبق نظر کارشناسی نماینده های کارفرما؛ دولت و جامعه کارگری حقوق کارگران تعیین شد، گفت:  در نهایت یک میلیون و ۸۰۰هزار تومان به عنوان حقوق کارگران به تصویب رسید که با لحاظ کردن مواردی از جمله هزینه مسکن، خواربار و ... بوده است.

اصلانی ادامه داد: هر کارگر ایرانی امسال روزانه ۵۰هزارو۵۰۰تومان درآمد داشته  که  مجموع ماهانه این میزان دریافتی تنها برای گذران ۱۵ روز زندگی یک کارگر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.