محمدرضا نامی روز یکشنبه در آیینی که همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب و در آستانه چهلمین روز شهاد سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی البرز برگزار شد، افزود: نظام گذشته ایران همچون نظام کنونی عربستان سعودی پادشاهی بود، گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی نشان‌دهنده تبدیل یک نظام پادشاهی ۲ هزار و ۵۰۰ ساله به جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه امروز ساختار سیاسی جمهوری اسلامی ایران جزو مترقی ترین ساختار سیاسی دنیاست، ادامه داد: تغییر شرایط ایران پس از پیروزی انقلاب سبب شد شرایط آمریکا که در گذشته در کشورمان اشتراک منافع داشت و چپاولگری می‌کرد به تضاد منافع تبدیل شد.

وی تصریح کرد: همه مردم و به خصوص جوانان باید با بررسی تاریخ، از اهمیت جایگاه انقلاب اسلامی در دنیای کنونی مطلع شوند.
«مدل های حکومتی امروزه در ۲۰۶ کشور دنیا نیازمند بررسی است» فرمانده دفاع مقدس با اعلام این مطلب تصریح کرد: نخستین دستاورد انقلاب اسلامی از نظر سیاسی بر پایه دیدگاه‌های اندیشمندان و صاحب‌نظران سیاسی، استقرار نظام جمهوری اسلامی و حاکمیت مردم بر مردم است. 

استاد دانشگاه با بیان اینکه راهبرد آمریکا در مقابل هر کشوری از جمله ایران انحراف، اپوزیسیون، ایجاد اختلاف در حاکمیت، ناامنی، کودتای نظامی و جنگ است و وقتی آمریکا جنگ را به سرکردگی صدام به ایران تحمیل کرد یعنی همه راهبردها را انجام داد اما به موفقیت نرسید؛ جنگی که هشت سال دفاع مقدس را برای ایران به دنبال داشت.

فرمانده دفاع مقدس در بخش دیگری با تبیین برخی ویژگی‌های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: ایمان واقعی به خداوند متعال، آگاهی و اطلاعات از مسائل روز، ساده زیستی و ولایت‌مداری از جمله ویژگی‌های این شهید بود. 

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد به دستور ترامپ و با شلیک موشک از پهپادهای وزارت دفاع آمریکا ترور شده و به شهادت رسیدند.  

نامی خاطر نشان کرد: با گذشت ۴۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، گام نخست انقلاب برداشته شده است و اکنون باید برای تحقق گام دوم انقلاب تلاش شود.

وی یادآور شد: ایران اکنون در حوزه امنیتی و نظامی جزو بهترین نیروهای جهان و دارای قدرت‌ بازدارنده بسیار زیادی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.