احمدرضا فیروزی ظهر چهارشنبه در جلسه‌ای که به منظور انعقاد تفاهم نامه طرح دانش آموزی نجات آب (داناب) و سواد آبی میان آموزش و پرورش البرز، شرکت آب منطقه‌ای و جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه محیط زیست و آب این کار خدمتی دیگر است.

وی در ادامه عنوان کرد: در قالب چنین آموزش‌هایی بحث آموزش زیست محیطی مربیان پیش دبستانی را از سال قبل آغاز کرده ایم که فاز اول آن رو به پایان است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز بیان کرد: با بحران آب در کشور و از جمله البرز مواجه هستیم، البرز مباحثی از جمله فرونشست زمین را دارد و ارقام مربوطه در زمینه فرونشست زمین که به دلیل مصرف زیاد منابع آبی زیر زمینی رخ داده، خطرناک است.

وی عنوان کرد: پیاده سازی فرهنگ مصرف و صرفه جویی در آب با داشتن برنامه در حوزه انرژی مهم است، بخش زیادی از منابع آبی را از دست داده ایم؛ در حالی که می‌دانیم جایگزینی برای این منابع نیست.

فیروزی با اشاره به اهمیت بالای طرح داناب گفت: باید کاری کنیم که این طرح در جامعه نهادینه شود، در گذشته هم سلسله جلساتی با عنوان آب، آدم و آبادانی را در این مورد داشته ایم و یا نشست‌هایی در مورد آب و زیرساخت‌های آن داشته ایم.

وی در پایان با بیان اینکه حیاتی ترین عنصر خلقت آب است، عنوان کرد: امیدواریم جهاد دانشگاهی در قالب این‌تفاهمنامه در اجرای طرح داناب موفق باشد، به یقین از تمام ظرفیت‌ها در این مورد استفاده می‌کنیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1330660
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.