علیرضا عسگری روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از شاخصه های وحدت امروز جهان اسلام علیه استکبار جهانی متحد شدن پارلمان های کشورهای اسلامی است.

وی اظهار داشت: شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به دستور رییس جمهوری آمریکا در فرودگاه بغداد نقض حاکمیت ارضی و ملی عراق است.

وی ادامه داد: بنابراین دستگاه قانون گذاری و پارلمان های جهان اسلام باید با پیروی از پارلمان عراق در اخراج نیروهای امریکایی از این ظرفیت علیه استکبار جهانی به نحو احسن استفاده کنند.

عسگری گفت: جنایت اخیر شخص رییس جمهوری امریکا اقدامی جنگ طلبانه و آتش افروزانه است که امنیت منطقه خاورمیانه را تهدید می کند، چرا که به شهادت رساندن یک نیروی ارشد نظامی جمهوری اسلامی در خاک کشور دیگر عملا اعلان جنگ است .

وی تاکید کرد: باید با اقتدار و صلابت پاسخ محکمی در شان جمهوری اسلامی به اینگونه اقدامات داده شود.

ضرورت اتحاد پارلمان های کشورهای اسلامی علیه امریکا

مشاور پارلمانی مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی اضافه کرد: اگر امروز مجالس کشورهای اسلامی منفعل عمل کنند چه بسا که شاهد تکرار این حوادث در کشورهای آنان باشیم.

وی ادامه داد: چرا که دولت امریکا و رژیم صهیونیستی در عمل ثابت کرده است به هیچ یک از معاهدات و قوانین بین المللی پایبند نیست. 

عسگری خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت های مهم در خاورمیانه ضرورت اتحاد پارلمان های کشورهای اسلامی علیه امریکا و تصویب قوانینی برای برچیدن پایگاه های نظامی امریکا در کشورهای متبوع است.

مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی از سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه حقوق بشر است که بیش از ۶سال دراین حوزه فعالیت دارد.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله پهپاد آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد.

همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.