دکترسید حسین نقوی حسینی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا ضمن تسلیت فقدان سپهبد شهید قاسم سلیمانی و تبریک شهادت وی گفت: آمریکا در سال‌های اخیر،ناکامی‌ و شکست‌های متعددی را در خاور میانه متحمل شده و تمامی این شکست‌ها را به دلیل حضور حاج قاسم سلیمانی در منطقه می‌داند.
وی افزود: رئیس جمهور آمریکا با وجود سرمایه گذاری ۷ تریلیون دلاری مجبور است برای سفر به عراق، شبانه و با چراغ خاموش به پایگاه‌های نظامی خود عزیمت کند در حالی که آغوش باز ملت عراق برای ایرانیان همواره گشوده است و این همان بغض و کینه‌ دیرینه‌ای است که آمریکا از حاج قاسم سلیمانی به عنوان مهمترین عامل شکست خود در دل داشت.
وی تصریح کرد: آمریکا با به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی، انتقام شکست‌های خود را از ملت ایران و تمامی آزادیخواهان جهان گرفت.
نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: قطعا شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی که محبوبیتی بی‌نظیر در قلوب تمامی ملت‌ها به ویژه جهان اسلام، مستضعفین و محور مقاومت داشت، باعث وحدت و یکپارچگی بیشتر ملت‌های مسلمان منطقه و ایجاد انسجام ملی در داخل ایران اسلامی می‌شود.
وی تأکید کرد: این یک مطالبه عمومی در داخل کشور و منطقه است که باید انتقام خون شهید سلیمانی از آمریکای جنایتکار گرفته شود.
نقوی تصریح کرد: شجره طیبه حاج قاسم سلیمانی امروز میلیون‌ها جوان مؤمن انقلابی متعهد در قلمر جهان اسلام را پرورش داده که این جوانان، انتقام خون این شهید سرافراز جهان اسلام را از تروریسم جهانی خواهد گرفت و نیازی به اقدام مستقیم ایران برای این انتقام گیری وجود ندارد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه‌های غربی این روزها مدام بر طبل جنگ می‌کوبند ولی انتقام سخت ملت ایران، به معنای جنگ با آمریکا نیست ولی قطعا آمریکا که در منطقه ضربه‌پذیر شده و حتی نمی‌تواند شرایط خود را کنترل کند، چنان واکنشی را از جهان اسلام می‌بینید که حتی نمی‌فهمد این ضربه را از کجا خورده است.
وی افزود: امروز آمریکایی‌ها که در سیاست‌های خود دچار فروپاشی شده‌اند، در تمامی پایگاه‌ها و اماکن نظامی خود دچار بیم و وحشت شده‌اند و قطعا انتقام سختی از آن‌ها گرفته می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری جلسه فوق‌العاده شب گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه که با حضور نمایندگان دستگاه‌های امنیتی و نظامی برگزار شد، ابعاد مختلف این حادثه و نحوه اجرای آن‌چه رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان انتقام سخت یاد کرده‌اند و پیامدهای آن مورد بررسی قرار گرفت.
نقوی افزود: پیش از این، قوانینی در مجلس شورای اسلامی مبنی بر این که تمامی پایگاه‌ها و نیروهای نظامی مستقر در خاورمیانه به عنوان تروریست معرفی شده‌اند، به تصویب رسیده بود که در این جلسه، بر اجرای این قوانین تأکید شد.
وی گفت: با توجه به این که جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اقدامی تروریستی و ضد بشری است، جمهوری اسلامی این اقدام خلاف قوانین بشری را در سازمان‌ ملل متحد، شورای امنیت و دادگاه لاحه پیگیری می‌کند.
سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی شامگاه جمعه (۱۳ دی) به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود. 
آیین های تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی و همراهانش پس از ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران در مشهد مقدس و تهران و خاکسپاری در کرمان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.