عزیز اله شهبازی روز یکشنبه در نشست کمیسیون پیشگیری از سرقت استان البرز افزود: مهاجران  بیشترین میزان اشتغال ایجاد شده در استان را از آن خود میکنند از این رو هر اندازه که در این بخش تلاش می شود با توجه به رشد ۱.۱۷ درصدی جمعیت مهاجرت ها در استان، کافی نیست.

وی ادامه داد: نمی توان مانع ورود جمعیت به استان شد بنابراین باید زیرساخت های لازم را با بهره گیری از مساعدت های ملی فراهم کرد.

شهبازی گفت: نیروی انتظامی ۷۰۰ ماموریت دارد و باید تمام دستگاه های مربوطه با هم افزایی برای کنترل ، ساماندهی مسایل اجتماعی، فرهنگی یاری رسان باشند.

استاندار البرز اظهار داشت: باید از همراهی و تعامل پایگاه های بسیج، روحانیون، ائمه جمعه، جماعات و مساجد در کمیسیون پیشگیری از سرقت بهره برداری کنیم.
شهبازی با بیان اینکه به طور قطع تعامل و هم افزایی در البرز در حوزه های مختلف اثربخش خواهد بود، گفت: کرج یکی از چهار شهر جرم خیز کشور بوده و البرز به عنوان یازدهمین استان پرجمعیت مهاجرپذیرکشور شناخته شده است.

 حدود ۶ درصد از آمار سرقت کشور نیز به این استان اختصاص دارد.

با توجه به استقرار زندان های بزرگ ، تبعات اجتماعی این امر و حضور خانواده های آسیب پذیر به ویژه در مناطق حاشیه نشین استان البرز، بسیج استانی و ملی امکانات ضرورت دارد.
استاندار البرز اضافه کرد: اقدامات بسیاری در استان برای پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی صورت گرفته که اهم آن اشتغالزایی است.

شهبازی با تاکید بر ضرورت آغاز پروژه اردوگاه بازپروری معتادان استان، افزود: طی نشستی  با دبیرکل ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر کشور  موفق به جذب اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی برای راه اندازی این اردوگاه شدیم اما به علت  عدم پیگیری از سوی مسوول مربوطه  این اعتبار برگشت خورد و اکنون با رایزنی صورت گرفته دوباره موفق به جذب آن شدیم.
استاندار البرز  ادامه داد: این بار باید معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با اهتمام ویژه وارد عمل شود و در سریع ترین زمان ممکن پروژه ساخت اردوگاه بازپروری معتادان  را آغاز کند.
وی  با بیان اینکه در جذب اعتبارات تبصره ۱۸ نیز رتبه اول کشور را داریم، گفت: بر اساس  رصد وضعیت اشتغال و تولید در البرز، اجازه تعطیلی حتی یک واحد تولیدی و صنعتی را ندادیم بلکه ۳۱ واحد تحت تملک بانک ها با ظرفیت ۲ هزار و ۷۰۰ نفر اشتغالزایی را نیز احیا و به تولید بازگرداندیم.

استاندار البرز افزود: کاهش سه درصدی نرخ بیکاری به واسطه اقدامات صورت گرفته  محقق شده است .

از فروردین تا پایان مهرماه امسال نیز ۱۰ هزار نفر به بیمه تامین اجتماعی البرز در اضافه شده که نشان از کارآفرینی در استان را دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.