دکتر مهرداد بابایی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت:  تلفن ۱۱۵ اوژانس البرز هفته گذشته پاسخگوی  هشت‌هزار و ۷۶۷ تماس تلفنی مردم بود که به ۳۰۲ ماموریت امداد رسانیحوادث ترافیکی و ۲ هزارو ۶۹۷ماموریت  به منظور درمان و انتقال بیماران و مصدومان حوادث غیر ترافیکی انجامید.

وی، ‌تعداد بیماران اعزامی به مراکز درمانی توسط آمبولانس‌های اورژانس را حدود یک‌هزار و۱۷۷ نفر اعلام کرد و بیان داشت: یک هزارو ۲۵۴ نفر نیز از خدمات درمان سرپایی نیروهای امدادی این مرکزبرخوردار شدند.

 طی هفته گذشته کارشناسان فوریت‌های پزشکی البرز به ۱۲ نفر با مشکل مسمومیت با منوکسید کربن خدمات درمانی پیش بیمارستانی ارائه دادند.

اورژانس هوایی البرز طی هفته  گذشته سه ماموریت هوایی را برای انتقال ۶ مصدوم بدحال به مراکز بیمارستانی انجام داد، از جمله می توان به ماموریتی در روز پنجشنبه ۱۲ دی ماه اشاره کرد که مرد جوان ۳۵ ساله‌ای براثر بریدگی در ناحیه گردن و پارگی نای دچار خونریزی شدید و اختلال تنفسی شده بود که پس از انجام اقدامات درمانی حفظ حیات که توسط تکنسین های آمبولانس اعزامی ، مصدوم از مرگ حتمی نجات یافته و به دنبال انتقال سریع توسط بالگرد اورژانس هوایی و ادامه اقدامات درمانی، در کمترین زمان به بیمارستان البرز انتقال یافته و بلافاصله تحت عمل جراحی قرار گرفت.

 به گفته جراحان و متخصصین، در صورت طولانی شدن زمان انتقال مصدوم به بیمارستان، مرد جوان هیچ شانسی برای ادامه زندگی نداشت.

با اقدامات به موقع و تلاش‌های همه عوامل دست اندرکار ، در حال حاضر فرد مذکور در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان البرز کرج در وضعیت مطلوب ، هوشیاری کامل و رو به بهبود بستری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.