به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، همچنین میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز بر روی شاخص ۱۳۸ برای گروه‌های حساس بود.
در همین مدت، غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون با شاخص ۷۷ و منواکسید کربن با شاخص ۴۹ بوده است.
بر این اساس، ایستگاه‌های پارک قائم (منطقه ۱۸) با شاخص ۱۶۸، ‌دانشگاه علم و صنعت (منطقه ۴) با شاخص ۱۶۴ و شهر ری (منطقه ۲۰) با شاخص ۱۶۲ بیشترین آلایندگی را در سطح مناطق شهر تهران طی ۲۴ ساعت گذشته داشتند.
همچنین ایستگاه‌های دانشگاه شهید بهشتی (منطقه ۱) با شاخص ۸۸ و شهرک چشمه (منطقه۲۲) و مسعودیه(منطقه۱۵) هر دو با شاخص ۹۷کمترین آلایندگی را در سطح مناطق تهران طی این مدت داشتند.
«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.»

همزمان با افزایش آلودگی هوا و پیش‌بینی ماندگاری این وضعیت در هوای تهران در هفته پیش رو، بر اساس تصمیم کمیته اضطرار  همه مدارس شهر تهران و جنوب شرق استان تهران در روزهای شنبه و یکشنبه(۳۰ آذر و یکم دی ماه) تعطیل شد. همچنین طرح زوج و فرد از درب منازل در تهران اجرا  و تردد کامیون‌ها در سطح استان تهران و فعالیت واحدهای آلاینده ممنوع شد.

هواشناسی تهران روز گذشته اعلام کرد: طی پنج روز آینده پایداری جو موجب سکون هوا و نوزیدن باد مناسب در تهران می‌شود که بدلیل نبود امکان تهویه طبیعی، در بعضی ساعات شاهد انباشت و غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش دید افقی خواهیم بود.از این رو آسمانی غبارآلود به همراه غلظت آلاینده ها به ویژه در نواحی پرجمعیت، مناطق صنعتی و پرتردد تهران و شهرهای همجوار پیش بینی می شود و تا دوشنبه وضعیت کیفیت هوا در حد ناسالم خواهد بود و اواسط روز دوشنبه ناپایداری نسبی موجب وزش باد و کاهش حجم آلاینده ها خواهد شد اما از سه شنبه مجدد شرایط کاهش کیفیت هوا وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.