یونس جاوید نسب روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از برگزاری این مسابقه را ارتقاء بینش فکری، فرهنگی و نشر معارف ملی و مذهبی در بین سواد آموزان و خانواده هایشان ذکر کرد.
وی تشویق سوادآموزان به تفکر و حساس شدن آنها نسبت به مسائل اجتماعی، ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری بین سوادآموزان، گسترش فرهنگ پرسشگری ، تقویت مهارت خواندن و نوشتن و بکارگیری آنها برای سوادآموزان را از دیگر اهداف مسابقه پرسش مهردر بین سوادآموزان عنوان کرد.
جاوید نسب  با اشاره به اینکه این مسابقه دربین سواد آموزان دوره انتقال اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود بیش از  یک هزار سواد آموز البرزی در این مسابقه شرکت کنند.
موضوع این مسابقه را یادگیری و نشاط، روش بانشاط کردن محیط آموزشی از سوی آموزشیاران، نقش سوادآموزان در نشاط دادن به نحوه آموزش، فعالیت های سوادآموزان برای بانشاط کردن و توسعه شادابی در جامعه و ایجاد دوستی همراه با نشاط در جامعه تشکیل می دهد.
وی اضافه کرد: ۱۰ درصد دست نوشته های برتراستان البرزبرای بررسی و انتخاب نفرات برتر ملی به سازمان نهضت سواداموزی ارسال می شود.
سرپرست سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش البرزادامه داد: پرسش مهر رییس جمهوری در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ محیط مدرسه برای دانش آموزان دلپذیر، شاد، دلخواه و پرنشاط است؟ و دولت، خانواده ها، معلمان و خود دانش آموزان چه باید کنند تا این محیط شاداب تر، دلپذیرتر، امن تر و دوست داشتنی تر شود؟ می باشد.
جاوید نسب عنوان کرد:هر قدر شناخت جامعه هدف و خانواده آنان از مسائل فرهنگی، اجتماعی و مباحث روز جامعه بیشتر شود، سطح مشارکت معنا دارآنان به مباحث عمومی و اجتماعی نیز ارتفاء می یابد.
وی یادآورشد: هفته گرامیداشت سوادآموزی ۴۰ برنامه شاخص در این استان به اجرا در می آید.
نهضت سواد آموزی به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی این سازمان به منظور ریشه کنی بی سوادی در ایران اسلامی تشکیل شد که خوشبختانه تا کنون افراد زیادی  با شرکت در کلاس های سواد آموزی از نعمت ارزشمند سواد خواندن و نوشتن بهره مند شده اند.
 هر ساله به مناسبت سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی (۷ دی ماه سال ۱۳۵۸ ) به فرمان امام راحل با محوریت روز شمار سراسری ، برنامه های مختلفی اجرا می شود که در استان البرز نیز بر حسب نامگذاری روزهای این هفته برنامه هایی تدوین و عملیاتی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.