حشمت اله کشیری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مصوبات شامل تعرفه های خدمات آزمایشگاهی و حق الزحمه کارشناسی و بهای جانوران وحشی از نظر ضرر و زیان می باشد.

وی اظهار داشت: بر اساس ابلاغیه جدید شورایعالی حفاظت محیط زیست که در تاریخ ۲۵ تیرماه سال جاری مصوب شد، به جلوگیری از تخلفاتی همچون تخریب و آلودگی محیط زیست و جلوگیری از شکاروصید غیرمجاز توجه جدی شده است.

کشیری گفت: جرایم شکار غیرمجاز بعضی از گونه های جانوری تا ۳۰۰ درصد، ماهی ها بیش از ۲۰۰ درصد، کل، بز و قوچ و میش ۱۵۰ درصد افزایش داشته است که این امر در حفاظت از حیات وحش و افزایش آن نقش مهمی را ایفا می کند.

وی افزود: اگر گونه شکار ماده باشد، جریمه سه برابر می شود به طوریکه پیش از این جریمه کل و بز ، قوچ و میش ۱۰ میلیون بوده ولی درحال حاضر کل و قوچ ۲۵ میلیون و اگر ماده باشد جریمه آن ۳ برابر یعنی ۷۵ میلیون تومان می باشد.
رییس اداره حیات وحش استان البرز افزود: محیط زیست فقط به این دولت و آن دولت و جامعه فعلی تعلق ندارد بلکه میراثی است که می بایست در حفظ آن کوشا باشیم تا در اختیار نسل های آینده قرار گیرد.

کشیری ضمن قدردانی از همیاران، جوامع محلی و شکار چیان قانونمند درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف با ادارات محیط زیست و نیروهای اجرایی همکاری کرده و گزارشات خود را با تماس با شماره تلفن ۱۵۴۰ اعلام کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.