دکتر علی خانلرخانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاسیس خانه فیزیک و انرژی  در نشستی با حضور اعضای هیات علمی پژوهشگاه مواد و انرژی  ایران و شهردار مشکین دشت  استان البرز بررسی و برای اجرایی شدن در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به تاکید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری بر مردمی سازی علم اظهار داشت: تاسیس این خانه با هدف گسترس فعالیت های علمی در بین مردم نقش موثری در شناساندن برنامه های علمی پژوهشی دارد.

خانلرخانی  با اشاره به تاریخچه مردمی سازی علم که با نهضت سواد آموزی شروع شد، گفت: اکنون خانه فیزیک شهر اصفهان به عنوان یک نمونه موفق در آموزش  شیوه های نوین به صورت ملموس و حضوری در حال فعالیت است.

رییس پژوهشکده فناوری نانو و مواد پیشرفته پژوهشگاه مواد و انرژی ایران افزود: بازدیدهای علمی، تماشاخانه فیزیک، نمایشگاه فیزیک و سلامت از جمله فعالیت های این خانه است که شورای انقلاب فرهنگی نیز از مردمی سازی علم حمایت می کند.

شهردار مشکین دشت نیز گفت:  موافقت قطعی با تاسیس خانه فیزیک در این شهر انجام شده است.

سیدجعفرموسوی افزود: این تفاهم نامه باید هر چه سریع تر تنظیم و منعقد شود تا کارهای مربوط به تاسیس خانه فیزیک در گام اول و سپس خانه سلامت عملیاتی شود.

وی افزود: خانه های فیزیک و علم و سلامت نیاز شهر است چرا که اگر دانش آموزان در این خانه ها آگاهی پیدا کنند و آموزش ببینند در آینده به طور هدفمند به تحصیل خواهند پرداخت و در این صورت دیگر منافع مان به هدر نخواهند رفت.

شهردار مشکین دشت گفت: ما در پژوهشگاه مواد و انرژی و به کمک محققان آن می توانیم بسیاری از دغدغه ها و مشکلات را حل کنیم.

قرار شد تفاهم نامه ای به این منظور تنظیم و منعقد شود.

پژوهشگاه مواد و انرژی ایران  وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در مشکین دشت البرز مستقر است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.