به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر امروز در بازدید از بنیاد حمایت از کودکان سرطانی در اردبیل اظهار داشت: فعال‌سازی بخش امور خیریه یکی از اولویت‌ها و محورهای اصلی اوقاف اردبیل است که در این زمینه باید وجه اشتراک در بین خیران بالا رود و موارد مربوط در این زمینه توسعه یابد تا بتوانیم در توسعه فرهنگ وقف پیشگام باشیم.

وی با اشاره به این که لزوم استفاده از ظرفیت خیران در امور وقف یک لازمه اساسی است بیان کرد: باید با دعوت از موسسات خیریه در راستای استفاده از ظرفیت آنان گام برداشته و با ایجاد اعتماد در بین مردم و سپس بحث احیاگری به تمامی اهداف خود جامه عمل بپوشانیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل بیان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه تولید در حال حاضر با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم جامعه مبنای کار است و در این زمینه تاکنون اقدامات قابل توجهی انجام یافته است و در امر خیرات و مبرات نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام یافته است که امیدواریم مسئولان و دستگاه‌های مرتبط در این زمینه با ما همکاری‌های لازم را داشته باشند.

ستوده تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش‌های انجام یافته اجرای طرح امینانه نیت واقفین در اردبیل به شکل عملیاتی درآمده است که این امر نیز به عنوان یک اولویت اساسی برای ما حائز اهمیت است و انتظار می‌رود فرهنگ‌سازی‌های لازم در امر وقف واقفین به صورت مناسب انجام شود تا واقفین با مشاوره با کارشناسان متخصص در این زمینه به مسیر درست هدایت شوند.

مدیر بنیاد حمایت از کودکان سرطانی نیز در این بازدید بیان کرد: در حال حاضر ۳۹۳ مدرسه با یک هزار و ۵۷۳ کلاس توسط خیرین مدرسه‌ساز احداث شده و ۱۵ مدرسه نیز احداث خواهد شد.

جواد قرآن نویس افزود: با تلاش‌ها و برنامه‌هایی که تاکنون انجام یافته خوشبختانه هیچ کودک سرطانی در استان اردبیل هزینه‌ای بابت درمان پرداخت نمی‌کند و اگر بتوانیم فرهنگ وقف و امور خیریه را در جامعه تداوم بخشیم می‌توانیم بسیاری از مشکلات و گره‌های جامعه را بگشاییم.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1301604
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.