ابوطالب صفدری روز یکشنبه در همایش استانی معلمان و تربیت ایرانی - اسلامی که در کانون امام علی (ع) کرج برگزارشد، افزود: امروزه انسان ها ، جهان هستی، و مفاهیم حقیقی و انسانی را به واسطه اپیلکیشن ها درک خواهند کرد.

 وی بیان داشت: استفاده روزمره از فضای مجازی و موبایل یک سطح نازل از بحث است وتا زمانی که از این سطح عبور نکنیم در واقع درک درستی ازاین اتفاقات نخواهیم داشت.

صفدری  با اشاره به اینکه والدین در واقع نسل گذشته مهاجران جهان دیجیتال هستند، خاطرنشان کرد: امروزه  بچه ها از سنین چهار تا ۱۵ سال به بالا به عنوان بومیان این سرزمین شناخته شده اند و کسانی که دراین عصر جدید و دنیای مجازی به دنیا می آیند و بزرگ می شوند جهان را از خلال همین اپلیکیشن ها می بینند.

این پژوهشگر فضای مجازی خاطرنشان کرد: جهان دیجیتال واثر اپلیکیشن بسیار متفاوت ازجهان گذشته است و با فرم جدیدی از معنویت و ظهور نوعی از دین جدید مواجه هستیم.

وی یکی از وجوه ممیز جهان دیجیتال با جهان گذشته را مصرف گرایی عنوان کرد وافزود: مصرف گرایی به معنای عدم دخالت درفرایند تولید فرآورده ها است و به واسطه فناوری به نوعی مصرف کننده نمایشی تبدیل خواهیم شد.

صفدری ادامه داد: بومیان جهان دیجیتال تصور می کنند با هر چیزی دراین جهان با یک کلیک فاصله دارند و کم کم والدین را شبیه یک ابر اپلیکیشن می بینند.

وی اضافه کرد: فرزندان امروز تصور می کنند که با یک کلیک تمام خواسته هایشان تامین می شود در حالی که دچار اضطراب، دلهره و لجبازی می شوند و آسیب می بینند که نقش معلمان و والدین در پیشگیری از این آسیب دیدگی بسیار مهم و موثر است.

وی اظهارداشت: برای مقابله با آسیب های فضای مجازی باید فعالیت های کانونی همانند ارتباطات اجتماعی ، طبیعت گردی و پیاده روی را گسترش داد.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.