داود نجفیان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت:  برهمین اساس رودخانه سرخاب در محدوده  روستاهای علی سید و خرم‌آباد  شهرستان نظرآباد به طول ۱۵ کیلومتر که دارای  سه بند مزاحم و غیر فنی بود،  بازگشایی شد.

وی ادامه داد: رودخانه کردان حدفاصل اتوبان کرج - قزوین تا جاده قدیم هشتگرد و ادامه بخشی از ‌رودخانه سرخاب  پاکسازی شده است.

این مسئول بیان داشت: رودخانه عباس‌آباد شاخه پایینی کردان در مجاورت روستای نجمآباد نیز به طول ۲ و نیم کیلومترلایروبی شد.

همچنین اکنون عملیات لایروبی یک هزارو ۲۰۰ متر از رودخانه شاهرود و  ۳۰۰ متر از رودخانه  سیجان در حال انجام است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای البرز خاطرنشان کرد: اکنون نیز عملیات لایروبی پنج کیلومتر از رودخانه شاهرود در بالا دست روستای سرخاب در دست اقدام است و  رودخانه روستای عباس آباد نیز به طول چهارکیلومتر دردست لایروبی قرار دارد. 

وی با اشاره به اینکه بحث‌ پیشگیری از سیلاب تنها وظیفه شرکت آب منطقه‌ای استان نیست، ‌اظهارداشت: هر یک از دستگاه‌های اجرایی در این خصوص وظایفی دارند که می‌بایست به آن عمل کنند.

به گفته وی، ‌ به طور مثال اداره کل هواشناسی، در بحث اطلاع رسانی، ‌ منابع طبیعی وآبخیزداری در بخش  پیشگیری از رسوب، ‌ شهرداری‌ها، ‌بخشداری ها و بنیاد مسکن نیز هر کدام در این خصوص وظایفی دارند.

وی افزود: در بخش لایروبی ها باید شهرداری های ، دهیاری ها و بخشداری ها به کمک آب منطقه ای بیایند.

نجفیان ، احداث پل های کوچک بر روی آبراهه ها ضروری دانست و گفت : اداره کل آب منطقه‌ای البرز طی سال‌های گذشته و امسال طرح هایی را مطالعه و اجرا کرده که هر یک از این‌ها برای  ایمن سازی مناطق مسکونی شهری و روستایی تاثیر گذار هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بحث مدیریت مخازن سدها بیان داشت:  با همکاری آب منطقه‌ای تهران میزان آب پشت سدهای البرز  مدیریت شده است .

استان البرز بیش از ۲۰ رودخانه دائم و فصلی دارد.

۲ رودخانه بزرگ کرج و طالقان تامین کننده آب آشامیدنی های استان های تهران و البرز هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.