سالار قاسمی روز یکشنبه در نشست کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش البرز افزود: سند توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در مدارس یکی از برنامه های مهم آموزش و پرورش این استان در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ است.

وی با اشاره به اینکه سال تحصیلی ۹۹-۹۸ با اقامه نماز در مدارس البرز شروع شد، خاطرنشان کرد: تشویق دانش آموزان به نماز جماعت یکی از برنامه های اصلی فعالیت های حوزه پرورشی در مدارس را تشکیل می دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز بیان داشت: برای اقامه نماز جماعت در مدارس البرز حدود یک هزار نفر روحانی، مربیان تربیتی و معلمان استان مشارکت دارند.

وی یادآورشد: برگزاری پیش اجلاس های نماز و دوره های ضمن خدمت،آموزش عملی نماز، برگزاری کارگاه آموزشی، نمایشگاه و مسابقه فرهنگی با موضوع نماز و دعوت از کارشناسان و پژوهشگران فعال در نماز از دیگر برنامه هایی است که در آموزش و پرورش البرز در حال اجراست.

قاسمی ادامه داد: به منظورآشنایی بیشتراعضای کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با وظایف کاری – اجرایی این کمیته در حوزه آموزش و پرورش در آینده ای نزدیک یک نشست تخصصی با حضور نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج برگزار می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزضمن ارائه گزارشی ازاقدامات انجام شده در زمینه کمیته همکاری ها در این استان اظهارداشت: ساعت اقامه نماز در مدارس استان از ۲۰ دقیقه به نیم ساعت افزایش یافته است.

فرشته فهمیده تصریح کرد: کاروان نماز نیز هرهفته سه شنبه ها با حضور خانواده ها و مسئولان در مدارس البرز فعال شده است تا شورو نشاط معنوی این فریضه الهی برای دانش آموزان به تصویر کشیده شود.

وی یادآورشد: در بیشتر مدارس البرز نماز جماعت اقامه می شود. آموزش قرآن در مدارس و دارالقرآن های وابسته به آموزش و پرورش البرز نیز اجرایی شده است.

این نشست مصوبه هایی در حوزه نماز، قرآن و هیئت های مذهبی به همراه داشت.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۵ هزار فرهنگی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.