سالار قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این  پژوهش سرا به عنوان  قطب کشوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی آماده پذیرش اردوهای علمی نانو  است.

وی ادامه داد: پژوهش سرای ملاصدرا  در محورهای ساخت آزمایشگاه تخصصی، آموزش دبیران و دانش آموزان، تولید محتوا و جشنواره ملی عملکرد خوبی داشته که بازدید دانش آموزان از این فضای علمی نقش بسزایی درهدایت آنان به سمت فعالیت های پژوهشی به ویژه در حوزه فناوری نانو خواهد داشت.

قاسمی  با اشاره به اینکه امروزه فناوری سلول‌های بنیادی و کاربرد آن در پزشکی بازساختی با اقبال شدید محققان و دانشمندان جهان به این شاخه ازعلم و فناوری روبرو شده است، خاطرنشان کرد: مشاهده فعالیت های نانو در قالب یک اردوی بازدید علمی – پژوهشی از پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا کرج ضرورت دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز  تصریح کرد: سرمایه‌گذاری‌های سنگین کشورهای پیشرفته در این حوزه، حاکی از نقش مهم و چشمگیر این شاخه از علم و فناوری در کسب سهم مهمی از درمان بیماری ها درآینده نزدیک دارد.

قاسمی یادآورشد: پیش بینی می شود در دهه آینده کشورهای صاحب فناوری در این حوزه، صاحبان اقتداردر سطح ملی و بین المللی باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز از تشریح برنامه عملیاتی قطب از جام ملی سلول های بنیادی و مسابقه سه دقیقه فیلم آموزشی به عنوان یکی از مهم ترین برنامه های قطب سلول های بنیادی در کنار برگزاری هفتگی کارگاه های آموزشی در حوزه نانو در این پژوهش سرای دانش آموزی در استان یاد کرد.

وی عنوان کرد: مدیریت هدایت و راهبردی علوم و فناوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی پژوهش سراهای دانش آموزی سراسر کشور به این پژوهش سرا در البرز واگذار شده است.

قاسمی افزود: از ششم بهمن سال ۹۷ طی ابلاغ معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، قطب کشوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج مستقر شده است.

وی با بیان اینکه این پژوهش سرا دارای آزمایشگاه های مجزای فیزیک ، شیمی، زیست شناسی، ریاضی و نجوم  است ، یادآورشد: این مرکز به عنوان یکی از مراکز پژوهشی به ویژه درحوزه فناوری نانو و سلول های بنیادی توانسته است گام های موثری را در استعداد یابی و هدایت دانش آموزان مستعد بردارد.

اکنون  ده ها تیم تحقیقاتی دانش آموزی در حوزه نانو و سلول های بنیادی بازساختی در حال پژوهش در آزمایشگاه های این پژوهش سرا هستند.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.