سازمان همکاری اسلامی، بنیادعلمی اکو  و فناوری جایزه مصطفی(ص) و پژوهشگاه مواد و انرژی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  این رویداد علمی را مدیریت می کنند.

رییس پژوهشکده فناوری نانو و مواد پیشرفته پژوهشگاه مواد و انرژی به ایرنا گفت: در این رویداد هفت دانشمند جهان اسلام از کشورهای هند، ترکیه، پاکستان، عراق، عمان و  انگلستان  در کنار نخبگان و استادان ایرانی به معرفی پیشرفت های جدید و  بررسی چالش های پیش روی نانوفناوری وانرژی های تجدید پذیر  و راهکارهای ارتقای کیفی محصولات موجود می پردازند.

دکتر علی خانلرخانی  افزود: این کارگاه با پنج محور تخصصی نانوفناوری پزشکی و سلامت محیط زیست، تاثیرات زیست محیطی، منابع و فناوری های انرژی های تجدید پذیر، فناوری های پیشرفت انرژی(باتری، سلول خورشیدی و...)و اقتصاد، سیاست و برنامه ریزی در موضوع انرژی های تجدید پذیرتعریف شده است.

 مدیر اجرایی کارگاه بین المللی نانوفناوری گفت: ۱۲ نشست تخصصی  با مشارکت دانشمندان ایران و جهان اسلام در این  کارگاه برگزار می شود.

خانلرخانی افزود: این کارگاه ۶ سخنران ایرانی به زبان انگلیسی  و ۷ سخنران خارجی دارد.

وی اظهار داشت: این رویداد فرصت مغتنمی برای اعضای هیات علمی و دانشجویان ایرانی علاقه مند فراهم آورده تا در فرایند شبکه سازی، به توسعه و تقویت همکاری های هدفمند علمی بین المللی بسترسازی اجرای پروژه های مشترک بین المللی و اعزام دانشجویان به دوره های کوتاه مدت در راستای اشاعه ماموریت ها و رسالت شبکه INN  بپردازند.

کارگاه بین المللی نانوفناوری و انرژی های تجدیدپذیر سومین رویداد بزرگ بین المللی شبکه نانوفناوری جهان اسلام به شمار می رود که تا عصر امروز یکشنبه در البرز ادامه دارد.

وی هدف از برگزاری این کارگاه را گردهم آوری  دانشمندان اسلامی  در حوزه نانوتکنولوژی دانست که  می توانند فعالیت و هم افزایی علمی در جهان اسلام داشته باشند.

محققان پژوهشگاه  مواد .انرژی ایران تاکنون اختراعات زیادی در سطح جهانی، منطقه و کشور به ثبت رسانده که بخشی از این دستاوردها تجاری سازی شده است.
آبگرمکن خورشیدی و آب شیرین کن نمونه هایی از اختراعات محققان این پژوهشگاه است.
پژوهشگاه مواد و انرژی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مشکین دشت فردیس استان البرز مستقر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.