رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی روز یکشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا افزود: زمینه های تخصصی این نشریه مهندسی صنایع غذایی، شیمی مواد غذایی، میکروبیولوژی و بیوتکنولوژی مواد غذایی، تغذیه ، فرآوری و فرمولاسیون مواد غذایی و بسته‌بندی مواد غذایی است.
دکتر قدیر رجب زاده افزود: فناوریهای نوین در مواد غذایی، کیفیت و استاندارد مواد غذایی، نگهداری، توزیع، فیزیک و بیوفیزیک مواد غذایی از دیگر موضوعات تخصصی این نشریه است.
وی ادامه داد: نشریه پژوهش و نوآوری در علوم و صنایع غذایی با درجه علمی پژوهشی از سال 1391در حال فعالیت است و در موضوعات مرتبط با حوزه علوم و صنایع غذایی مانند فرآوری مواد غذایی، ریزفناوری، نانوفناوری و شیمی مواد غذایی اقدام به انتشار مقالات علمی می کند.
رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی ادامه داد: نشریه پژوهش و نوآوری در علوم و صنایع غذایی هم اینک در بسیاری از پایگاههای اطلاعاتی دیگر مانند چکیده‌ های شیمی(CAS)، پایگاه تخصصی علوم و فناوری غذایی(FSTA)، مرکز بین المللی کشاورزی و علوم ‌زیستی(CABI)، نشریات با دسترسی آزاد(DOAJ)، پایگاههای نمایه سازی علوم(SIS)، پایگاه‌ استنادی علوم جهان اسلام(ISC)، بانک نشریات علمی کشور(Magiran)، پایگاه‌ مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی(SID) و پایگاه اطلاعاتی مرجع دانش (سیویلیکا) نیز نمایه می ‌شود و در دسترس متخصصان در عرصه جهانی قرار می گیرد.
این نشریه تحت نظارت و مسئولیت موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی منتشر می شود.
'موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی' وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال 1360 با نام سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی خراسان فعال شد و در پی تبدیل مراکز استانی این سازمان به پارکهای علم و فناوری فعالیت خود را با نام پژوهشکده تحقیقات توسعه فناوری ادامه داد. این موسسه که چتر فعالیت آن کشوری است با 30 عضو هیات علمی و 34 دانشجوی مقطع دکترا در حوزه پژوهشهای مرتبط با حوزه علوم و صنایع غذایی در مشهد مستقر است.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.