«شرلی آودیان»  روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت خوب امروز، نشانه احترام به مناسک مذهبی در ایران اسلامی بوده و بازتاب بزرگی در عرصه جهانی دارد.

وی ادامه داد: نه تنها امروز بلکه در دوران جنگ نیز  بدون هیچ مشکل و دغدغه ای این مراسم در قره کلیسای چالدران برگزار می شد.

وی با بیان اینکه ایران به صورت مناسب به جهان معرفی نشده است، اضافه کرد: همواره به عنوان یک مسیحی، ارمنی  و ایرانی به معرفی ایران پرداخته و احترامی که به کلیساهای کشور وجود دارد، در دنیا با زبان رسا بیان کرده ام.

مدیر پایگاه میراث جهانی کلیساهای تاریخی ایران بیان کرد: هنگامی که به همراه تعدادی از پیروان ادیان الهی و به عنوان نماینده ارامنه در ژنو حضور یافته و به تبیین جایگاه کلیساها در ایران پرداختم، طرف های مقابل به سختی باور می کردند که پیروان ادیان الهی در ایران این اندازه مورد احترام قرار گرفته و مراسم آنان نیز محترم شمرده می شود.

«آودیان»  اظهار کرد: به عنوان یک ارمنی و ایرانی به خود افتخار می کنم و تلاش می کنم معرفی درستی از ایران به جهان صورت گیرد.

وی گفت: کتابی به سه زبان انگلیسی، فارسی و ارمنی در مورد کلیساهای ایران درحال آماده سازی است و جلد دوم این کتاب نیز به زبان آشوری، فارسی و انگلیسی خواهد بود.

خانم شرلی آودیان مدیر پایگاه جهانی قره کلیسا و همچنین  مدیر کلیساهای ایران است.  

آیین باداراک از پنجشنبه هفته گذشته در قره کلیسای چالدران آغاز شده و امروز به پایان می رسد.

باداراک یکی از هفت ‌آئین مقدسی است که در تمام فرقه‌های مسیحیت به انجام می‌رسد و ریشه آن به آخرین شامی بر می گردد که مسیح (ع) در شب دستگیری خود توسط سربازان رومی با حواریون خورده است.
ارامنه ایران و جهان در این مراسم با اعمالی همچون راز و نیاز به درگاه خداوند، قربانی کردن و غسل تعمید دادن به نوزادان خود در قالب مراسم باداراک یا عشای ربانی این روز را گرامی می دارند.
در این مراسم زائران اعمال خاصی چون روشن کردن شمع، راز و نیاز با خدا، غسل تعمید نوزادان و قربانی کردن گوسفندان را به جای می آورند و با این کار از خداوند بزرگ طلب رحمت و مغفرت گناهان را می کنند.

۸۱۳۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.