محمدعلی حاجی زاده  روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت : برای احداث این شهرک قطعه زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار در محدوده شهرجدید هشتگرد پیش بینی شده که در حال دریافت مجوز ساخت هستیم .

وی با بیان اینکه  فلسفه وجودی شهرهای جدید تامین مسکن و اشتغال مردم است، گفت: در شهرهای جدید مشکل اسکان حل شده اما در گذشته توجه کمتری به تامین اشتغال شده لذا دربرنامه های جدید وزارت راه و شهرسازی موضوع اشتغال برای ساکنان این شهرها پیش بینی شده است.

حاجی زاده  افزود: درهمین راستا اقداماتی برای تثبیت مالکیت ۱۵۰ هکتار زمین در اطراف شهرجدیدهشتگرد آغاز شده تا با واگذاری به صنایع دارای فناوی بالا مشکل اشتغال جوانان شهر از این طریق مرتفع شود.

نایب رئیس شرکت عمران شهر جدید هشتگرد  در خصوص آخرین وضعیت متروی کرج - شهرجدید هشتگرد گفت: شرکت عمران این شهر تنها به عنوان کارفرما وظیفه ساخت و تحویل این پروژه را برعهده داشته و به زودی این پروژه پس از تکمیل در اختیار متروی تهران قرار می گیرد.

وی در  زمینه با ساختمان‌های نیمه کاره ناجا در ورودی شهر جدید هشتگرد که سیمای زیبای این شهر را مخدوش کرده ،بیان داشت : این طرح پنج هزار واحدی از سال ۸۵ در بهترین نقطه شهر آغاز شد اما از سال ۸۹ متوقف شده است.

وی گفت: این طرح بزرگ مسکونی که یکی از بهترین سازه‌های نیمه کاره در شهرجدید هشتگرد است  به دلیل فقدان اعتبار مالی به صورت اسکلت رها شده بود که مدیران شرکت عمران مادر تخصصی جلسات متعددی با دست‌اندرکاران پروژه مذکور داشته که توافق‌هایی بین طرفین انجامیده و مشکل نیز در آینده نزدیک برطرف خواهد شد.

حاجی زاده  با اشاره به  تامین خدمات روبنایی و زیرساختی در شهر جدید هشتگرد اظهار داشت: احداث پروژه‌هایی مانند مدرسه، مراکز درمانی، فضای سبز، ورزشی وفرهنگی و انتظامی ... در اولویت ما قرار دارد و تاکنون  تعدادی مدرسه ،درمانگاه و کلانتری  تحویل داده ایم اما به دلیل نبود کادر تخصصی، بطورکامل مورد استفاده ادارات مرتبط قرار نگرفته است.
نایب رئیس شرکت عمران شهر جدید هشتگرد گفت: یکی از دغدغه های مسئولان این شرکت تامین فضای سبز است که در این زمینه احداث پارک پنج هکتاری در دستور کار قرار گرفته است .

نایب رئیس شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد در زمینه احداث  آرامستان  نیز اظهار داشت: برای تحویل زمین آرامستان در این شهر هیچ مشکلی وجود ندارد و باجانمایی مکان مناسب توسط مشاور مربوطه پس از تایید دستگاههای بهداشتی وزیستی، این شرکت زمینی را با این هدف در اختیار متولی آن قرارخواهد داد.

شهرجدید هشتگرد با جمعیتی حدود ۶۵ هزار نفر از دهه۷۰ ساخت آن آغاز شده و اکنون نیز با تکمیل حدود ۴۵ هزار واحد مسکونی مهر و ۱۸ هزار واحد مسکن ملی در کنار تامین زیر ساخت و ایجاد مراکز اشتغالزا انتظار می رود طی چهار سال آینده جمعیت به مرز ۵۰۰ هزار نفر برسد.

این شهر با هدف جذب جمعیت سرریز تهران و کرج پیش بینی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.