سید محمد پژمان روز سه شنبه در بازدید از مناطق شامل طرح بازآفرینی شهری همدان افزود: ۵۰ درصد سود این تسهیلات در قالب یارانه توسط بخش دولتی پرداخت می شود و برای کمک به موضوعات زیربنایی و رو بنایی نیز ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: این اعتبار در قالب یک هزار و ۵۴۹ طرح عمرانی، نارسایی ها، کمبودها و خدمات مورد نیاز بخشی از بافت های فرسوده شهری را بر طرف می کند.

پژمان اظهار داشت: سیاست اصلی وزارت راه و شهرسازی نوسازی بافت های فرسوده شهری با محوریت بخش مسکن است، اما ارتقا وضعیت سکونت و تامین رفاه و آسایش، نیازمند توجه به موضوعات زیرساختی و روبنایی است.

وی عنوان کرد: بسیاری از خانه های این مناطق دچار فرسودگی و نداشتن استحکام است و ساکنان باید با استفاده از این فرصت نسبت به استحکام بخشی و بازسازی بنای مسکونی خود اقدام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در کنار بازسازی بناهای مسکونی، باید محیط اجتماعی مناطق شامل طرح بازآفرینی شهری نیز متناسب به نیاز مردم، بازآفرینی شود.

وی ادامه داد: این محیط شامل فضای سبز، پارک ها، خیابان ها، فروشگاه ها، مدارس و بسیاری از نیازهای شهروندی می شود. 

پژمان اضافه کرد: در بافت های فرسوده کشور اگر بنای تاریخی ارزشمند وجود داشته باشد توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران خریداری و پس از مرمت و بازسازی در اختیار بخش خصوصی گذاشته می شود.

وی ادامه داد: فضاهای تاریخی بزرگی خریداری شده که با مشورت مدیران شهر و استان، متناسب با نوع کاربری بر اساس نظر کارشناسان و با هدف نگاه از دید هویت بخشی آن، مرمت و بازسازی می شوند.

 معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: با مشارکت شهرداری همدان خانه تاریخی سیفی، مدرسه صالحان، محوطه کُلپا و محله کبابیان همدان در حال مرمت و بازسازی است.

وی در بازدید از فرهنگسرای امیرالمومنین واقع در بافت فرسوده محله حصار امام خمینی (ره) همدان نیز گفت: عملیات ساخت این فرهنگسرا از سال ۱۳۹۶ با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال در فضای سه هزار و ۲۰۰ متر مربع آغاز شده است.

پژمان در بازدید از خانه تاریخی سیفی واقع در محله جولان نیز افزود: این بنا که ثبت ملی شده، متعلق به شرکت باز آفرینی ایران است، ۷۰۰ متر مربع مساحت دارد و با هشت میلیارد ریال در چهار مرحله باز آفرینی شده است.

وی اظهار داشت: خانه تاریخی مدرسه صالحان با یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و باز آفرینی محله کُلپا با ۲ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال استحکام بخشی و بازآفرینی شدند.

سید محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سفر یک روزه خود به همدان از بافت های فرسوده محله های، حصار امام خمینی (ره)، جولان، پای مصلا، کُلپا و کبابیان بازدید کرد.

۹۹۰۴/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.