محمد دلاوریان، مدیرکل نوسازی مدارس استان البرز با اشاره به رشد هشت برابری اعتبارات عمرانی استان در سال ۹۷ و تأثیرات مثبت آن در بهبود سرانه فضای آموزشی و پرورشی گفت: در سال ۹۶ سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش‌آموز ۳/۲۳ مترمربع بود اما با افزایش اعتبارات در سال ۹۸ این رقم به ۳/۸۰ مترمربع ارتقا یافت و البرز را از استان ۳۱ به استان ۳۰ از نظر فضای‌آموزشی بهبود داد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان البرز ادامه داد: بر اساس رشد هشت برابری اعتبارات ملی در سال ۹۷ که به ۸۰ میلیارد تومان رسیده‌است، ساخت یک هزار کلاس درس در دستورکار اداره‌کل نوسازی استان قرار گرفته و در این راستا گامی مؤثر در جهت بهبود سرانه فضای‌آموزشی البرز برداشته شد.

دلاوریان مطرح کرد: در مهرماه سال جاری از یک هزار کلاس درس ۱۶ پروژه معادل ۱۶۰ کلاس درس آماده شد و در اختیار آموزش‌وپرورش قرار گرفت؛ ۱۶ پروژه نیز مهرماه امسال همزمان با بازگشایی مدارس در قالب ۱۶۴ کلاس درس آماده و تحویل داده‌شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان البرز بیان کرد: اعتبارات تخصیص‌یافته موجب شد در وهله اول، تمام پروژه‌های نیمه‌تمامی که از سال‌ها قبل بلاتکلیف بودند تعیین‌تکلیف و تکمیل شوند که تقریبا ۵۰ درصد از ساخت این مدارس توسط خیرین انجام شده بود.

وی اذعان کرد: دو و نیم میلیارد تومان از این اعتبارات برای تعمیر ۶۲ مدرسه و بخش آزمایشگاهی، کارگاهی، کلاسی و ورزشی در نظر گرفته شده و علاوه بر آن هزینه‌ای بالغ بر هفت و نیم میلیارد تومان نیز صرف خرید تجهیزات مدارس شد که نسبت به سال گذشته ۱۰ تا ۱۲ برابر افزایش یافت.

دلاوریان با بیان اینکه آسفالت به متراژ ۳۰ هزار مترمربع و ایزوگام به میزان ۷۲ هزار مترمربع در مدارس انجام شد، افزود: در حوزه خیرین مدرسه‌ساز نیز رقم قابل‌توجهی کمک می‌شود اما این نیاز در حوزه ساخت مدارس آنقدر زیاد است که بدون حضور و توجه خیرین شرایط بسیار دشوار خواهد بود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1288294
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.