دکتر سعید جوانشیری روز سه‌شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهارداشت :پوشش بیمه اجباری افراد فاقد بیمه  روز گذشته همزمان با سراسر کشور در استان البرز آغاز شده و مردم این استان می توانند با وارد شدن به سایت بیمه سلامت  یا مراجعه به دفاتر پیشخوان ثبت نام کنند.

وی بیان داشت: اکنون در استان البرز ۱۴ دفتر پیشخوان وجود دارد که افراد فاقد بیمه می توانند با مراجعه به این دفاتر مراحل ثبت نام خود را انجام دهند.

جوانشیری  یادآور شد: این افراد همچنین می توانند با شماره تلفن ۱۶۶۶ که یک شماره کشوری است برای ثبت نام خود در آزمون وسع اقدام کنند.

جوانشیری اظهارداشت: افرادی که در طرح آزمون وسع ثبت نام می کنند پس از ثبت اطلاعات برای آنها از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  پیامک ارسال و دهک‌های آنان مشخص خواهد شد.

به گفته وی، ‌ در این آزمون افراد به سه دهک تقسیم خواهند شد که در دهک اول رایگان و دهک دوم ۵۰ درصد هزینه و دهک سوم نیز به طور کامل هزینه بیمه پرداخت می کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان البرز تاکید کرد که افراد فاقد بیمه تا ۶ ماه برای ثبت نام در این طرح فرصت دارند.

این مسئول با بیان اینکه بر اساس آمار کشوری بین هفت تا ۱۰ میلیون نفر در کشور فاقد بیمه هستند، ‌ گفت: استان البرز به لحاظ شرایط خاص و مهاجر پذیر بودن احتمال اینکه بیشتر ۱۰ درصد جمعیت آن فاقد بیمه باشند وجود دارد.

اکنون حدود ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی تحت پوشش بیمه سلامت استان البرز قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.