خسرو ساکی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این ستادها با هدف نظارت بر ثبت نام مدارس البرز به منظور بررسی وضعیت ثبت نام دانش آموزان تشکیل و آماده پاسخ‌گویی به اولیاء دانش آموزان فعالیت خود را آغاز کردند.
وی با اشاره به اینکه ستاد مرکزی نظارت ثبت نام مدارس در اداره کل آموزش و پرورش البرز مستقر است، اظهار داشت: 8 ستاد دیگر نیز در نواحی و مناطق آموزش و پرورش این استان تشکیل شده تا در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته از فرآیند نام نویسی دانش آموزان در مدارس شهری و روستایی بازدید کنند.
وی بیان داشت: اعضای این ستاد از ابتدای آغاز ثبت نام، بر فرآیند ثبت نام مدارس نظارت داشته و زمینه رسیدگی به درخواست‌ها و سوالات مراجعین و اولیای دانش آموزان را فراهم می آورند.
وی خاطرنشان کرد: ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی از اول خرداد ماه 96 آغاز شده است، عنوان کرد: ثبت نام دانش آموزان سایر پایه‌های تحصیلی نیز بعد از اتمام امتحانات نوبت خرداد در سطح مدارس استان آغاز شده و تا 31 مردادماه ادامه دارد .
وی یاد آورشد: برای ثبت نام دانش آموزان، باید مدیران و پرسنل اداری در روزهای دوشنبه و چهارشنبه در ماه های تیر و مرداد در مدارس حضور داشته باشند.
وی در ادامه بر ضرورت نصب دستورالعمل ثبت نام، آدرس سایت و تقویم سفارش کتب درسی به همراه آدرس و شماره تماس دبیرخانه ستاد نظارت بر ثبت نام در تابلوی اعلانات مدارس تاکید کرد.
وی گفت : دو تیم 10 نفره از اداره کل آموزش و پرورش البرز در ایام ثبت نام از مناطق و مدارس این استان بازدید می کنند.
ساکی خاطر نشان کرد: لازم است فرآیند ثبت نام در تمامی مدارس از طریق سامانه های مربوطه از جمله سناد و سنجش سلامت انجام شود.
وی اضافه کرد: ثبت نام در تمامی پایه های تحصیلی در مدارس دولتی عادی بدون برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه، شرط معدل و صرفا براساس محدوده جغرافیایی مدارس و سکونتگاه دانش آموزان انجام می شود.
وی تصریح کرد: پذیرش دانش آموزان در مدارس غیر دولتی، شاهد، ایثارگران، نمونه دولتی، استثنایی، آموزش از راه دور و پیش دبستانی نیز براساس دستورالعمل های مربوطه انجام می شود.
وی گفت: شماره تلفن های 32525657، 32543932 و 32563191 در مرکز استان آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات و پاسخ‌گویی به سوالات و رسیدگی به شکایات مراجعین و اولیای دانش آموزان در البرز است.
وی تاکید کرد: در ستادهای نظارت بر ثبت نام دانش آموزان در مدارس البرز در کوتاهترین زمان به شکایات مردمی رسیدگی می شود زیرا مدیران مدارس دولتی عادی در زمان ثبت نام فقط مجاز به گرفتن هزینه بیمه حوادث و کتاب دانش آموزان هستند و مدارس خاص نیز بر حسب شهریه مصوب باید عمل کنند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز در 2 هزار و 700 کدمدرسه است.
2819/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.