معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز روز شنبه گفت: در  بازدید از مرکز دفن زباله حلقه دره مقرر ش دشهرداری و شورای اسلامی شهر کرج حداکثر ظرف مدت سه ماه آینده نسبت به انتخاب سرمایه گذار و انعقاد قرارداد برای احداث نیروگاه زباله سوز با ظرفیت ۷۵۰تن اقدام کنند. 

علی درویش پور افزود: روزانه بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن زباله در البرز تولید می شود، بنابراین ضرورت دارد ظرفیت کارخانه کمپوست نیز تا سقف یک  هزار و ۵۰۰ تن افزایش یابد.

وی گفت: با افزایش ظرفیت کارخانه کمپوست حدود نیمی از زباله های تولید شده، به کود تبدیل می شود و در کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد که البته باید کود های تولید شده نیز به استاندارد لازم از سوی جهاد کشاورزی برای بهره برداری برسد.

معاون استاندار البرز اضافه کرد: به واسطه تحقق افزایش ظرفیت کمپوست، نیم دیگر زباله ها نیز در دستگاه زباله سوز به انرژی تبدیل خواهد شد از این رو دیگر انباشت زباله نداریم و درصد پایینی از پسماند حاصله نیز با لحاظ اصول زیست محیطی و دفن بهداشتی معدوم می شود. 

وی گفت: همچنین باید انتخاب سرمایه گذار و انعقاد قرارداد برای بازیافت نخاله های ساختمانی استان نیز در دستور کار قرار گیرد. 

درویش پور با بیان اینکه ایجاد کمربند سبز ۱۳۰ هکتاری در اطراف سایت حلقه دره مورد تاکید است، افزود: ایجاد فضای سبز اطراف این سایت بوی نامطبوع حاصل از زباله ها را تا حدود زیادی مهار خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شد تیم ویژه کارگروه پسماند ظرف یک ماه آینده برای پیگیری مصوبات مجددا از سایت بازدید به عمل آورند. 

 معاون استاندار البرز گفت: در کنار تمام این اقدامات باید به بحث مهم فرهنگسازی برای کاهش تولید زباله و همچنین تفکیک زباله از مبدا توسط شهرداری کرج پرداخته شود.

چندی پیش کارگروه ویژه پسماند با دستور استاندار البرزبه ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار، شهردار و رییس شورای اسلامی شهر کرج، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز در محل سایت حلقه دره برگزار شد.

منطقه حلقه دره در جنوب غربی کرج قرار دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.