همایش موتورسواران قانونمند امروز با حضور  بیش از ۲۰۰ موتورسوار در فرهنگسرای امام علی(ع) شهر هشتگرد برگزار شد .

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بخش چهارباغ شهرستان ساوجبلاغ در حاشیه در این همایش گفت: با توجه به اینکه در زمان حاضر از ۳۲ میلیون وسیله نقلیه موجود در کشور ۳۵ درصد آنها موتورسیکلت هستند و  بخش زیادی از ترددهای درون شهری با موتورسیکلت انجام می‌شود، این همایش با هدف فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی به موتورسواران برای کاهش تصادف و تلفات درون‌شهری برگزار شده است.

سرهنگ سیدعلی آسیایی افزود: تشویق استفاده از کلاه ایمنی در هنگام رانندگی با موتورسیکلت و ارتقای فرهنگ از دیگر اهداف برگزاری این همایش بود.

وی شایع‌ترین تخلف موتورسواران را استفاده نکردن از کلاه ایمنی عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس اعلام مراجع رسمی استفاده از کلاه ایمنی می‌تواند آمار آسیب‌های ناشی از تصادف موتورسیکلت را کاهش دهد چرا که موتورسیکلت با وقوع کوچکترین سانحه ای واژگون شده و با ضربه به قسمت سر در نهایت منجر به مرگ می‌شود.

مدیرکل  راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان البرز نیز هدف از اجرای این طرح ارتقاء سطح آگاهی ایمنی راکبین موتور سیکلت بیان کرد.

گودرز محمودی افزود: موتور سیکلت سواران می‌توانند با رعایت قانون و استفاده از کلاه ایمنی در زمان تردد در جاده از بروز خطرات احتمالی به ویژه ضربه به سر در تصادفات جلوگیری کنند.

وی اظهار داشت: جامعه ما جامعه باورمند و معتقد است و مسائلی را خط قرمز خود می‌داند و یکی از کارهایی که باید به آن توجه کنند این است که از نعمت های خود، که بالاترین آن نعمت حیات است به بهترین نحو ممکن استفاده کنند.

مدیرکل اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان البرز با خطاب قراردادن همکاران خود گفت: گاهی اوقات با اصلاح هندسی راه می‌توان صددرصد تصادفات جاده را کاهش داد.

محمودی ابراز امیدواری کرد: با رعایت بیشتر قوانین از سوی مسافران و ادامه و گسترش این اقدامات، آمار تصادفات در استان کاهش بیشتری یافته و مسافران با آسایش خاطر سفرهای خود را انجام دهند.

در پایان این همایش برای ارتقای فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی به تمامی شرکت‌کنندگان و موتورسواران قانونمند کلاه و لوازم ایمنی موتور سواری اهدا شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.