سرهنگ علی فکری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح از 24 اسفند آغاز شده و تا 17 فروردین با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان ادامه می یابد.
وی یادآوری کرد: در اجرای این طرح 45 تیم خودرویی، 50 تیم موتوری و 156 نیروی پیاده پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان همکاری دارند.
سرهنگ فکری اضافه کرد: نوروز امسال صدور برگ جریمه تا حد بسیار زیادی کاهش داشته است چراکه ماموران پلیس راهور بیشتر به تذکر و ارشاد مسافران نوروزی پرداختند.
وی ادامه داد: برخی از مسافران نوروزی به منظور پرسیدن آدرس یا بازدید از اماکن تفریحی و گردشگری اقدام به توقف در اماکن ممنوعه می کنند که ماموران پلیس راهور تا حد امکان با آنها مدارا می کند.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان ادامه داد: رویکرد پلیس جریمه نیست بنابراین در گام نخست اقدام به ارشاد، راهنمایی و تذکر به راننده متخلف می کند.
سرهنگ فکری اظهار داشت: این رویکرد شامل حال تخلف های حادثه ساز نمی شود و چنانچه راننده ای اقدام به سرعت و سبقت غیرمجاز و عبور ار چراغ قرمز کند با جدیت و طبق قانون با او برخورد می شود.
وی ابراز امیدواری کرد مسافران و گردشگران نوروزی با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و توجه به اخطارها و توصیه های دلسوزانه پلیس، خاطره ای خوش و سفری ایمن را در نوروز 98 رقم بزنند.
سرهنگ فکری از رانندگان بومی خواست هنگام نزدیک شدن به خودروی مسافران مراقب باشند چرا که احتمال ترمز و تغییر مسیر ناگهانی برای انتخاب مسیر جدید و پرسیدن آدرس زیاد است و در این مواقع بروز حوادث خسارتی نیز افزایش می یابد.
وی بیان کرد: پلیس راهور نه تنها از تمامی ظرفیت موجود بلکه از نیروهای آموزشی ناجا برای برقراری امنیت ترافیکی بهره گرفته است.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.