علیرضا رحیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت:  یکی از مکانیزم های اساسی در تضمین صلح و زندگی مسالمت آمیز، عدالت و وحدت جامعه، آموزش شهروندی است که این امر عامل بسیار مهمی در نهادینه شدن حقوق شهروندی است.

وی بیان داشت : در راستای تحکیم و تقویت نظام ارزشی مهارت های شهروندی و مشارکت پایدار مردم،  روز دوم آبان ماه ۱۳۹۸، همایش ملی با عنوان پیوند اولیاء و مربیان مدارس و مدیریت شهری با محوریت آموزش شهروندی در شهر کرج برگزار می شود.

رحیمی افزود: این همایش طی تفاهم نامه دوجانبه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج و اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در خصوص آموزش‌های شهروندی صورت می پذیرد که با همت و تلاش مجموعه مدیریت شهری نتایجی مانند افزایش کیفیت زندگی جمعی و تقویت سرمایه اجتماعی را در بر خواهد داشت. 
همچنین در این همایش که با حضور جمع کثیری از دانش آموزان و اولیاء و مربیان و برای اولین بار در سطح کشور برگزار خواهد شد ضمن رونمایی از طرح سفیران فرهنگی دانش آموزی، اصول صحیح شهروندی از طریق نمایندگان و سفیران فرهنگی منتخب به دانش آموزان سراسر استان و اولیای آنها آموزش داده می‌شود و امیدواریم در نهایت در ابعاد مختلف زندگی افراد جامعه به خصوص قشر دانش آموز که آینده داران کشور هستند تاثیر گذار بوده و از این طریق بهبود شرایط مدنی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی زندگی آنها حاصل گردد.

مدیریت شهری کرج به حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار شهروند خدمات ارائه می دهد.

استان البرز ۲ هزارو ۹۰۰ کد مدرسه دارد که حدود یک هزارو۵۰۰ کد مدرسه در حوزه شهری کرج فعالیت دارند.

استفاده از ظرفیت دانش آموزی و اولیاء مدارس در طرح های عمومی و جذب مشارکت های همگانی نقش موثری در پیشبرد برنامه های خدماتی  و فرهنگی در جامعه دارد.

فرهنگ سازی برای کاهش زباله ها ، پیشگیری از آلودگی محیط زیست ، رعایت بهداشت شهری و عمومی ، مقابله با بیماری ها ، حفظ و توسعه فضای سبز می تواند در شادابی شهر و مناطق مختلف کشور اثر گذار باشد.

جمعیت دانش آموزی استان البرز حدود ۵۰۰ هزار نفر است که بیشتر این جمعیت در شهر کرج متمرکز شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.