به گزارش ایرنا، حسین فاضلی هریکندی روز یکشنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری البرز افزود: اقدامات باید به گونه‌ای باشد که علاوه برریشه یابی به دنبال راهکارهای پیشگیرانه برای کاهش وقوع این جرایم بود.

وی اضافه کرد: استان البرز دارای شرایط خاصی بوده و نیازمند آن است که به صورت ویژه در زمینه شناسایی عوامل و زمینه‌های وقوع جرم ورود کنیم که این مهم بدون هم‌گرایی وهم‌افزایی بیشتر تمامی دستگاه‌های استان محقق نمی شود.

فاضلی هریکندی  گفت: دادگستری می‌تواند در موضوع بزه  به دنبال کیفردهی باشد تا هم بازدارندگی ایجاد وهم حقوق شاکی تامین شود، اما مطالعات و تجربه ثابت کرده زمانی در زمینه کاهش جرم موفق هستیم که بتوانیم علل و زمینه‌های وقوع جرم را از بین برده و با شناسایی و ارزیابی خطر وقوع جرم، پیشگیری ایجاد کنیم.

وی بیان داشت با وجود اینکه بند پنج اصل ۱۵۶ قانون اساسی که در زمینه حقوق و تکالیف قوه قضائیه است یکی از تکالیف قوه را پیشگیری از وقوع جرم می‌داند اما این قوه به تنهایی قادر به انجام آن نیست و باید همه دستگاه‌های متولی و حاکمیتی همکاری کنند.

اجرای طرح نماد در کلیه مدارس مناطق سه و چهار کرج

سالار قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش البرز نیز در این نشست در خصوص طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان «نماد» بیان کرد: این طرح در شهرستان نظرآباد و برخی مدارس ناحیه سه کرج به صورت پایلوت کشوری اجرایی شده و تاکنون نزدیک به ۲۸ هزار دانش‌آموز را در سه مقطع تحت پوشش خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه طرح نماد در سه مرحله غربالگری، ارجاع و ارائه خدمات اجرایی می‌شود با انتقاد از کوتاهی‌های انجام شده توسط برخی دستگاه‌ها در اجرای این طرح متذکر شد: مقرر شده ۱۴ دستگاه در اجرای طرح همکاری داشته باشند ولی در عمل این همکاری همه‌گیر نیست.

به گفته وی مصمم هستیم در سال تحصیلی جدید علاوه بر نظرآباد کلیه مدارس ناحیه سه و چهار کرج را نیز تحت پوشش طرح قرار دهیم.

۷۴۱۴/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.