برهمین اساس رودخانه های کرج و طالقان به عنوان ۲ منبع اصلی تامین آب آشامیدنی پایتخت و شهرهای اطراف همواره مورد پایش شرکت آب منطقه ای استان البرز بوده و به صورت مستمر وضعیت این منابع آبی بررسی می شود.

از سوی دیگر گذر جمعیت میلیونی گردشگران از کنار رودخانه های کرج و طالقان گاهی با مشکلات زیست محیطی و حوادث ناگوار غرق شدگی همراه بوده که در این زمینه مسئولیت شرکت آب منطقه ای البرز مضاعف شده است.

آنچه می تواند گستره طولانی رودخانه های استان البرز را از مشکلات زیست محیطی درامان نگه دارد مشارکت مردم و فرهنگ سازی برای سالم نگه داشتن این حوضه های آبریز بوده تا بتوان ضمن تامین آب سالم و بهداشتی از حوادث غرق شدگی جلوگیری کرد.

از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۷ نفر در رودخانه ها و کانالهای آب استان البرز جان خود را از دست داده اند.

شرکت آب منطقه ای استان البرز طرح فرهنگ سازی در قالب توزیع بسته های فرهنگی و اطلاع رسانی از حدود یک ماه پیش آغاز کرده و این طرح اکنون نیز ادامه دارد.

داود نجفیان مدیر عامل شرکت آب منطقه ای البرز  شامگاه پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بحث فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در راستای جلوگیری از آلودگی آب شرب البرز و تهران و پیشگیری  از بروز خطرات غرق شدگی با جدیت دنبال می شود.

وی ادامه داد: برهمین اساس برنامه به شکلی تنظیم شده که در زمان اوج سفرها بسته های فرهنگی بین گردشگران جاده کرج - چالوس توزیع شود.

اطلاع رسانی در خصوص خطرات ورود به حوضه آبریز رودخانه های کرج و طالقان و پیشگیری از آلودگی زیست محیطی از مطالب محتوایی این بسته های فرهنگی است.

نجفیان بیان داشت: درکنار سالم سازی رودخانه ها ، بحث  حفاظت از آب های زیر زمینی را دنبال می کنیم چرا که منابع آبی باید با مشارکت مردم برای تامین نیاز عمومی از خطرات آلودگی سالم نگه داشته شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز بار دیگر از مردم و گردشگران خواست برای پیشگیری از حوادث غرق شدگی از حضور در حاشیه رودخانه های کرج و طالقان خودداری کنند.

۷۴۱۰/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.