به گزارش ایرنا، علی درویش پور شامگاه یکشنبه در نشست ستاد مقابله با آلودگی منابع آب شرب تهران و البرز افزود: پاکسازی آبراهه ها و رودخانه های منطقه آزاد راه تهران- شمال از جمله اقدامات اصلی در صیانت از منابع آب شرب استان البرز به شمار می رود.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از آلودگی آب های سطحی، جمع آوری و انتقال پسماندها و نخاله ها از حاشیه حریم رودخانه ها در اسرع وقت انجام شود. 
معاون استاندار البرز در هماهنگی امور عمرانی یادآور شد: بهبود کیفیت آب های زیرزمینی صرفا با مدیریت و کنترل مستمر منابع آب زیر مینی و کاهش آلاینده ها به ویژه کاهش مصرف کودهای شیمیایی میسر است. 
وی خاطر نشان کرد: تعیین حریم حفاظتی چاه ها در مقابله با آلاینده های ناشی از فعالیت های انسانی و صنعتی در دست اقدام قرار گیرد. 
درویش پور اضافه کرد:  احداث و استفاده از تصفیه خانه های فاظلاب صنعتی بطور جد پیگیری می شود و  کنترل مستمر فاظلاب روستاهای بالادست و پایین دست سد کرج برای کاهش آلودگی رودخانه کرج در دستور کار قرار دارد.

طبق بررسی های کارشناسان ، عمق دستیابی به سفره های زیر زمینی استان البرز از حدود ۲۰ متر دهه ۷۰ اکنون به بالاتر از ۳۰۰ متر رسیده ، پدیده ای که سبب نگرانی و دغدغه مسئولان اجرایی و دست اندرکاران تامین آب استان البرز شده است. 

۸۰۲۹/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.