به گزارش ایرنا، سلیمان شکری روز سه‌شنبه در نشست خبری افزود: از این تعداد ۲۶ موکب در شهر نجف، ۲۳ موکب در مسیر نجف به کربلا و ۱۵ موکب در شهر کربلا خدمت‌رسانی به ۳۷ هزار زائر اربعین را عهده‌دار شده‌اند.

وی با بیان اینکه  خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در این موکب‌ها از ۱۰ تا ۲۵ صفر(۱۳ تا ۲۸ مهر) جریان دارد، یادآور شد: سال گذشته ۵۲ موکب از استان البرز به زائران اربعین خدمت‌رسانی کردند.

وی از آیین پیاده‌روی اربعین حسینی به عنوان بزرگترین کنگره جهان تشیع یاد و تصریح کرد: شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را مدیون شهیدان هستیم و هیچگاه نباید از یاد آنان غافل شویم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز با بیان اینکه زائران این استان در آیین پیاده‌روی اربعین از مرز مهران عازم عراق می‌شوند اظهار داشت: خیران و مردم مومن استان می‌توانند کمک‌های مالی خود را برای خدمت‌رسانی هر چه بهتر به زائران اربعین به حساب های شماره ۷۷۶۶۴۸۲۸۸ و ۷۸۷۲۹۸۵۳۵ بانک کشاورزی یا شماره کارت ۶۰۳۷۷۰۷۰۰۰۰۹۵۳۰۱ واریز کنند.

شکری خاطر نشان کرد: حدود ۲۰ میلیون نفر زائر از سرتاسر جهان در آیین پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند که کشورمان خدمت‌رسانی به ۱.۵ میلیون نفر زائر در قالب ۲ هزار و ۵۰۰ موکب را عهده‌دار شده است.

وی افزود: سال گذشته ۲ میلیون ۳۰۰ هزار نفر زائر از ایران در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند و پیش بینی شده امسال بین سه تا پنج میلیون زائر از کشورمان در این آیین حضور یابند.

امیر رحمانی معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز نیز با بیان اینکه موکب امام علی (ع) در شهر نجف توسط این ستاد به زائران خدمت‌رسانی می‌کند اظهار داشت: برگزاری مسابقه و نمایشگاه عکس، ساخت فیلم مستند، پذیرایی از شیعیان جمهوری آذربایجان در راستای ترویج فرهنگ انقلاب و استفاده از واعظان برای ترویج فرهنگ نمار و اهل بیت از جمله برنامه‌های فرهنگی ستاد است.

بیستم ماه صفر برابر هشتم آبان ماه ۱۳۹۷، چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و ۷۲ نفر از یاران باوفای آن حضرت در روز عاشورا (دهم) محرم سال ۶۱ هجری قمری است که نزد شیعیان به اربعین حسینی معروف شد.

۷۵۳۲/۶۹۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.